Ha ilyen autód van, mostantól többet kell fizetned

GettyImages-1433332876

Az év eleje óta már nem személyautóként, hanem nehéz tehergépjárműként kezeli a jogszabály a lakóautókat. Éppen ezért ezeket a gépjárműveket átsorolták a nehéztehergépjárművek és a buszok számára kötelező HU-GO útdíjfizetési rendszerbe.

Miután január 1-jétől kivezették a 3,5 tonna feletti lakóautókat a D2-es autópályamatrica díjkategóriából, átkerültek a használatarányos útdíjfizetés rendszerébe, a HU-GO-ba. Így ezeknek a gépjárműveknek – ahogyan az autóbuszoknak is – nem csupán az autópályák díjkötelesek, hanem a főutak is – hívja fel cikkében a figyelmet a Totalcar. 

Súlyos bírságra számíthatnak a díjfizetést elmulasztó autósok

A lakóautók ez idáig személygépkocsinak minősültek a forgalmi és az állami nyilvántartás szerint is, hiszen magáncélú személyszállításra szolgálnak. A hatóságok a változást a gépjárművek súlyával indokolták, miután tengelyterhelésük meghaladhatja akár a két tonnát is. Emiatt pedig a jogalkotók szerint nagyobb mértékben terhelik a közúthálózatot és a környezetet is. Így a gépjármű-tulajdonosoknak többet kell fizetniük a használatarányos útdíjrendszerben.

A lakóautók súlyával indokolták a díjváltozást
A lakóautók súlyával indokolták a díjváltozástDaniel Garrido / Getty Images Hungary

Azok a lakóautó-tulajdonosok, akik nem tesznek eleget a jogszabályban rögzített kötelezettségüknek, 65 ezer forintos közigazgatási bírságra számíthatnak. 

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek