Ugrálva küzdöttünk, balettoztunk és hengereztünk

Zanza!

Igazi bőség zavara fogadott minket a 11. Fitnesznapon, ahol száz különböző mozgásformát is ki lehetett próbálni. Nagy nehezen sikerült eldöntetnünk, hogy mely órákhoz csatlakoznánk, de végül nem bántuk meg egyik választást sem. 

első sajátfotó
Fotó: Dívány

A távol-keleti harcművészetek és az intervallum edzések kombója

Michael Dela Cruz csak úgy berobbant a színpadra, hogy harminc percen keresztül izzassza a jó népet egy olyan, alapjaiban újragondolt atletikus edzésformával, ami a küzdősport elemeit ötvözi a funkcionális tréninggel. A KamiBo egy több fázisból álló dinamikus edzésforma, amivel azért volt jó indítani a napot, mert hihetetlenül feltöltött, ugyanakkor már az első néhány perc alatt az volt a benyomásunk, hogy ha a többi óra is ilyen kemény lesz, délutánra úgy kipurcanunk, hogy majd inkább passzív résztvevőként figyeljük a többieket. (De végül egész jól bírtuk a strapát.)

Az edzés elején a tajcsiból vett mozdulatokkal és légzéstechnikával hangolódtunk rá az intenzív “pattogásra”, edzés közben pedig felismertük a kick-box, a karate, a boksz és a taekwondo elemeit is, amikből összeállt egy izgalmas, ütés- és rúgáskombinációkat tartalmazó koreográfia. Mindenki felszabadultnak és magabiztosnak tűnt - köszönhetően az edző pozitív kisugárzásának, bennünk pedig elmúlt az a kezdeti kétkedés, hogy vajon mi sülhet ki a modern intervallum edzések és a keleti harcművészetek házasításából. Mintha teljesen újjászülettünk volna. Fizikailag és szellemileg is. Ha új hobbit kellene választanunk, a KamiBóra egyhamar biztosan nem unnánk rá. 

második sajátfotó
Fotó: Dívány

Egy kis lazítás BalletBodyval

A kiadós KamiBo után nagyon jól esett a klasszikus és a modern balett láb- és karvezetési technikáin alapuló BalletBodyval “lazítani”. Látszólag ugyan könnyed, lágy mozgásról van szó, de ez nem jelenti azt, hogy nincs benne kemény izommunka és komoly koncentrációt is igényel, hogy összehangoljuk a kezek és a lábak ellentétes irányú mozgását. Külön ajánljuk azoknak, akik egész nap ücsörögnek a munkahelyen vagy hát- és derékpanaszokkal keresnek egy élvezetes, elegáns és teljes testet megdolgoztató mozgásformát. A BalletBody ugyanis nagyon jót tesz a gerincnek és hosszú távon javítja a testtartást. Mivel nincs semmilyen balettos múltunk, és a kecsesség sem az erősségünk, kissé féltünk, hogy majd ügyetlenkedünk egy sort az órán, de Urbán Szabó Nikolett táncművész, a BalletBody kiötlője megnyugtatott, hogy nem kell hozzá semmilyen előképzettség, csak kíváncsiság és nyitottság.

“Azzal a céllal hoztam létre ezt az edzésformát Almásy Csilla gyógytornász-gerincedző segítségével, hogy egy olyan táncos, balett vonalú fitneszóra is legyen a repertoáron, ami mindenki által fogyasztható és kivitelezhető. A balett táncosságát, szép és esztétikus mozdulatait megtartottam, de túlfordított pozícióit és a testet túlfeszítő gyakorlatait, illetve statikus mozdulatait elhagytam. Helyettük a testhez jobban idomuló pozíciókat találtam ki, illetve egy pár balett pozíciót újragondolva használtam fel" - nyilatkozta a Díványnak Urbán Szabó Nikolett.

harmadik www.fo
Fotó: www.fotosarok.hu

3D Drill, ami feladta a leckét 

Kíváncsiak voltunk, hogy a gyakorlatban mégis mit takar a 3D Drill elnevezés, ezért csatlakoztunk Almásy Csilla gyógytornász-fizioterapeuta, jógaoktató és Balogh Dávid sport- és mozgásterapeuta, funkcionális edző közös órájához. A választ hamar megkaptuk: talajon és álló helyzetben is dolgoztunk; a tér minden síkjában végeztünk gyakorlatokat - kizárólag saját testsúlyunkkal, eszközök nélkül. Megállás nem volt és megfordult a fejünkben, hogy pihenés nélkül nem fogjuk bírni a 30 percen át tartó drillezést, de az edzők kitartó motiválásának köszönhetően megcsináltuk, és még most is érezzük a kemény munka hatását. Rájöttünk, hogy rendesen megizzadni nemcsak pörgős kardiózással lehet, hanem egy olyan funkcionális edzés során is, ahol a különböző, saját testsúlyos gyakorlatokat rövidebb-hosszabb sorozatokká összefűzve, áramlásszerűen végezzük.

“A 3D Drill mozgásanyaga a mobilitás, a stabilitás, az egyensúly és a koordináció fejlesztésére törekszik. Rengeteg korrektív gyakorlatot tartalmaz, így a sérülések megelőzésének és a helyes mozgásminták kialakításának egyik lehetőségét kínálja. Elemei főként a funkcionális edzésből, a jógából, a fizioterápiából és a korrekciós gyakorlatokból származnak, ezért ez a módszer maximálisan biztonságos mind önálló edzésként, mind a core- vagy erőnléti edzések bemelegítéseként alkalmazva, de a helytelen mintákból, izomdiszbalanszokból adódó problémák esetén akár terápiás céllal is végezhetők ezek az egymásba fonódó gyakorlatsorok” - árulta el Almásy Csilla, a módszer kidolgozója.

Tökéletes levezetés hengerezéssel

A 3D Drill után kellőképpen elfáradtunk, de szerettünk volna még egy “eszközös” órán is részt venni. Persze egyből egy instabil eszközre esett a választásunk: a BLACKROLL* SMR hengerre esett, aminek lényege, hogy használatával a core izmok együttese tónusba kerül és stabilizálja a gerincet. Először álló helyzetből kiindulva csináltuk a különböző célzott gyakorlatokat; guggoltunk, törzshajlításokat végeztünk, mérlegállásban a hengert a két tenyerünk közt előre tartva egyensúlyoztunk, majd egyik talpunkat a talajon fekvő hengeren tartva, a másik lábat pedig a talajról felemelgetve igyekeztünk nem kibillenni az egyensúlyunkból. Több-kevesebb sikerrel. Ennél az edzésformánál éreztem azt, hogy nem ártana egy bevezető, ismerkedős órát tartani a hengerrel, mielőtt belecsapunk a közepébe, és ha az alapgyakorlatok már viszonylag jól mennek, akkor jöhetnek a nagyobb kihívások is.

negyedik sajátfotó
Fotó: Dívány

Az edzés második része ennél sokkal jobban esett, a hengernek ugyanis van még egy fontos funkciója: az önmasszázs. Éppen ezért vehetjük nagy hasznát a Blackroll hengernek bemelegítésnél - ha felkészítenénk a testünket a nagyobb terhelésre -, a regenerálódást elősegítő levezetésnél, a helytelen testtartás korrekciójánál, vagy a rehabilitáció során az izompólyák fellazításához és a vérbőség fokozásához. Fekvő helyzetben hol a felkarunk, hol a combunk, hol a vádlink alá helyezve görgettük magunk alatt az egyenetlen felületű hengert, majd a tarkónk alá helyezve bólogattunk jobbra- balra. A végére sikerült is ellazulnunk és belátnunk, hogy tényleg nem haszontalan ez a sporteszköz...

Blogmustra