#ÉLETEM

Ugrálva küzdöttünk, balettoztunk és hengereztünk

2017. március 21., kedd 14:47 |

Igazi bőség zavara fogadott minket a 11. Fitnesznapon, ahol száz különböző mozgásformát is ki lehetett próbálni. Nagy nehezen sikerült eldöntetnünk, hogy mely órákhoz csatlakoznánk, de végül nem bántuk meg egyik választást sem. 

első sajátfotó
Fotó: Dívány

A távol-keleti harcművészetek és az intervallum edzések kombója

Michael Dela Cruz csak úgy berobbant a színpadra, hogy harminc percen keresztül izzassza a jó népet egy olyan, alapjaiban újragondolt atletikus edzésformával, ami a küzdősport elemeit ötvözi a funkcionális tréninggel. A KamiBo egy több fázisból álló dinamikus edzésforma, amivel azért volt jó indítani a napot, mert hihetetlenül feltöltött, ugyanakkor már az első néhány perc alatt az volt a benyomásunk, hogy ha a többi óra is ilyen kemény lesz, délutánra úgy kipurcanunk, hogy majd inkább passzív résztvevőként figyeljük a többieket. (De végül egész jól bírtuk a strapát.)

Az edzés elején a tajcsiból vett mozdulatokkal és légzéstechnikával hangolódtunk rá az intenzív “pattogásra”, edzés közben pedig felismertük a kick-box, a karate, a boksz és a taekwondo elemeit is, amikből összeállt egy izgalmas, ütés- és rúgáskombinációkat tartalmazó koreográfia. Mindenki felszabadultnak és magabiztosnak tűnt - köszönhetően az edző pozitív kisugárzásának, bennünk pedig elmúlt az a kezdeti kétkedés, hogy vajon mi sülhet ki a modern intervallum edzések és a keleti harcművészetek házasításából. Mintha teljesen újjászülettünk volna. Fizikailag és szellemileg is. Ha új hobbit kellene választanunk, a KamiBóra egyhamar biztosan nem unnánk rá. 

második sajátfotó
Fotó: Dívány

Egy kis lazítás BalletBodyval

A kiadós KamiBo után nagyon jól esett a klasszikus és a modern balett láb- és karvezetési technikáin alapuló BalletBodyval “lazítani”. Látszólag ugyan könnyed, lágy mozgásról van szó, de ez nem jelenti azt, hogy nincs benne kemény izommunka és komoly koncentrációt is igényel, hogy összehangoljuk a kezek és a lábak ellentétes irányú mozgását. Külön ajánljuk azoknak, akik egész nap ücsörögnek a munkahelyen vagy hát- és derékpanaszokkal keresnek egy élvezetes, elegáns és teljes testet megdolgoztató mozgásformát. A BalletBody ugyanis nagyon jót tesz a gerincnek és hosszú távon javítja a testtartást. Mivel nincs semmilyen balettos múltunk, és a kecsesség sem az erősségünk, kissé féltünk, hogy majd ügyetlenkedünk egy sort az órán, de Urbán Szabó Nikolett táncművész, a BalletBody kiötlője megnyugtatott, hogy nem kell hozzá semmilyen előképzettség, csak kíváncsiság és nyitottság.

“Azzal a céllal hoztam létre ezt az edzésformát Almásy Csilla gyógytornász-gerincedző segítségével, hogy egy olyan táncos, balett vonalú fitneszóra is legyen a repertoáron, ami mindenki által fogyasztható és kivitelezhető. A balett táncosságát, szép és esztétikus mozdulatait megtartottam, de túlfordított pozícióit és a testet túlfeszítő gyakorlatait, illetve statikus mozdulatait elhagytam. Helyettük a testhez jobban idomuló pozíciókat találtam ki, illetve egy pár balett pozíciót újragondolva használtam fel" - nyilatkozta a Díványnak Urbán Szabó Nikolett.

harmadik www.fo
Fotó: www.fotosarok.hu

3D Drill, ami feladta a leckét 

Kíváncsiak voltunk, hogy a gyakorlatban mégis mit takar a 3D Drill elnevezés, ezért csatlakoztunk Almásy Csilla gyógytornász-fizioterapeuta, jógaoktató és Balogh Dávid sport- és mozgásterapeuta, funkcionális edző közös órájához. A választ hamar megkaptuk: talajon és álló helyzetben is dolgoztunk; a tér minden síkjában végeztünk gyakorlatokat - kizárólag saját testsúlyunkkal, eszközök nélkül. Megállás nem volt és megfordult a fejünkben, hogy pihenés nélkül nem fogjuk bírni a 30 percen át tartó drillezést, de az edzők kitartó motiválásának köszönhetően megcsináltuk, és még most is érezzük a kemény munka hatását. Rájöttünk, hogy rendesen megizzadni nemcsak pörgős kardiózással lehet, hanem egy olyan funkcionális edzés során is, ahol a különböző, saját testsúlyos gyakorlatokat rövidebb-hosszabb sorozatokká összefűzve, áramlásszerűen végezzük.

“A 3D Drill mozgásanyaga a mobilitás, a stabilitás, az egyensúly és a koordináció fejlesztésére törekszik. Rengeteg korrektív gyakorlatot tartalmaz, így a sérülések megelőzésének és a helyes mozgásminták kialakításának egyik lehetőségét kínálja. Elemei főként a funkcionális edzésből, a jógából, a fizioterápiából és a korrekciós gyakorlatokból származnak, ezért ez a módszer maximálisan biztonságos mind önálló edzésként, mind a core- vagy erőnléti edzések bemelegítéseként alkalmazva, de a helytelen mintákból, izomdiszbalanszokból adódó problémák esetén akár terápiás céllal is végezhetők ezek az egymásba fonódó gyakorlatsorok” - árulta el Almásy Csilla, a módszer kidolgozója.

Tökéletes levezetés hengerezéssel

A 3D Drill után kellőképpen elfáradtunk, de szerettünk volna még egy “eszközös” órán is részt venni. Persze egyből egy instabil eszközre esett a választásunk: a BLACKROLL* SMR hengerre esett, aminek lényege, hogy használatával a core izmok együttese tónusba kerül és stabilizálja a gerincet. Először álló helyzetből kiindulva csináltuk a különböző célzott gyakorlatokat; guggoltunk, törzshajlításokat végeztünk, mérlegállásban a hengert a két tenyerünk közt előre tartva egyensúlyoztunk, majd egyik talpunkat a talajon fekvő hengeren tartva, a másik lábat pedig a talajról felemelgetve igyekeztünk nem kibillenni az egyensúlyunkból. Több-kevesebb sikerrel. Ennél az edzésformánál éreztem azt, hogy nem ártana egy bevezető, ismerkedős órát tartani a hengerrel, mielőtt belecsapunk a közepébe, és ha az alapgyakorlatok már viszonylag jól mennek, akkor jöhetnek a nagyobb kihívások is.

negyedik sajátfotó
Fotó: Dívány

Az edzés második része ennél sokkal jobban esett, a hengernek ugyanis van még egy fontos funkciója: az önmasszázs. Éppen ezért vehetjük nagy hasznát a Blackroll hengernek bemelegítésnél - ha felkészítenénk a testünket a nagyobb terhelésre -, a regenerálódást elősegítő levezetésnél, a helytelen testtartás korrekciójánál, vagy a rehabilitáció során az izompólyák fellazításához és a vérbőség fokozásához. Fekvő helyzetben hol a felkarunk, hol a combunk, hol a vádlink alá helyezve görgettük magunk alatt az egyenetlen felületű hengert, majd a tarkónk alá helyezve bólogattunk jobbra- balra. A végére sikerült is ellazulnunk és belátnunk, hogy tényleg nem haszontalan ez a sporteszköz...

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta