#ÉLETEM

Így segíthet a meditáció a mellrákos betegeken

2014. november 11., kedd 18:49

Kanadai kutatók először bizonyították, hogy a meditáció egy konkrét típusának rendszeres gyakorlása sejtszinten is pozitívan befolyásolja a mellrákos nők állapotát. A pszichológiai kutatások már korábban is kimutatták, hogy jótékonyan hat a lelkünkre a meditáció, a testedzés, sőt, pusztán már az is, ha megoszthatjuk valakivel a problémáinkat – így pedig segítenek megküzdeni a fizikai gondjainkkal is. Most azonban egy kutatócsoport azt is bebizonyította, hogy ezek a tevékenységek a testünkre is hatnak. Pontosabban a génjeink állapotára.

shutterstock 167027156

A kanadai orvosok 88 mellrákon átesett nőt követtek három hónapon át. A fiziológiai vizsgálatokból kiderült, hogy azok, akik rendszeresen, napi szinten gyakorolták a meditáció egy speciális válfaját, az éber figyelem meditációt, és ezt kiegészítették jógával, illetve azok, akik részt vettek önsegítő, támogató csoportokban, a vizsgálati periódus végére hosszabb telomerekkel rendelkeztek társaiknál.

Oké, de mi az a telomer? 

A telomer a DNS-szálak két végén található szakasz, ami segít abban, hogy a kromoszómavégek ne tapadjanak össze és a sejtosztódáskor védi a DNS-t a károsodástól. A sejtosztódásnál ugyanis a DNS rövidül, de ha hosszú telomer van a végén, akkor a gének nem károsodnak. Tehát minél hosszabb a telomer, annál többször képes osztódni a sejt anélkül, hogy károsodna a génkészlete. Ezért van az, hogy a telomerek hossza összefüggésben áll a sejtöregedéssel és a sejtek egészségével. Minél hosszabb, annál jobb. 

Az éber figyelem meditáció a meditáció egy olyan fajtája, amiben a tudatos jelenlétet gyakoroljuk, a jelenben, a pillanatban élünk, ahol egyszerűen figyelünk, nyitottan, érdeklődően, elfogadóan, nem ítélkezünk, nem reagálunk. Ez a nézőpont hozzásegít ahhoz, hogy tisztábban lássuk a történéseket, hogy tudatosabbak legyünk.

shutterstock 141029884

Azoknál a nőknél, akik a vizsgálat három hónapja alatt csupán egynapos stresszcsökkentő kurzuson vettek részt, mérhetően csökkent a telemorek hossza, míg az éber figyelem meditációt rendszeresen, napi szinten gyakorlóknál és a támogató csoportokban érzéseiket aktívan megosztóknál a teleomerek hossza nem változott. 

A vizsgálatból tehát úgy tűnik, hogy a súlyos betegségek esetében is számít, hogy az orvosi segítség mellett milyen pszichológiai és szociális eszközökhöz nyúlunk, hogy hogyan próbálunk lelkileg megküzdeni a betegséggel. 

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta