5 hiba, amit szinte minden fogyókúrázó elkövet

Zanza!

Diétázik, sportol és mégsem fogy? Akkor jó eséllyel rosszul csinál valamit. Gyepesi Áron vezető személyi edzőt kérdeztük arról, mik a legáltalánosabb hibák, amiket szinte minden fogyókúrázó elkövet. Ha továbbra is válasz nélkül maradna, kattintson ide, kapcsolódó cikkünkben talál még néhány gyakori tévhitet.

1. Elég megvenni a drága fogyitablettát

„A fogyasztótabletták gyors és kényelmes fogyást ígérnek, ám van egy rossz hírem: diéta és edzés nélkül nem lehet lefogyni. A sikerért bizony dolgozni kell. A csodabogyókra költött összeg kidobott pénz az ablakon, ettől legfeljebb a pénztárcája lesz karcsúbb" – mondja Gyepesi Áron, aki szerint jobban jár, ha a tablettákra költött pénzt inkább konditerembérletre költi.

2. Ha keményen edzek, mindegy, mit eszem

„Hiába edz egy órát keményen, ha a nap többi 23 órájában nem figyel oda az étkezésre, elmarad az eredmény. Akár fogyni, akár izmosodni akar, a megfelelő étrend legalább 70 százalékban határozza meg a sikert. A csokit, pizzát, chipseket, fehér lisztes és cukros élelmiszereket akkor is kerülje el, ha sportol" – magyarázza az edző.

shutterstock 81166582

3. Pár hét koplalás és eltűnik a zsír

„Nagy hibát követ el, ha ész nélküli koplalással próbál lefogyni. Az így leadott kilókkal ugyanis legfeljebb vizet és izmot veszít. Ha nem sportolunk, és drasztikusan koplalunk, a szervezetünk az izmokat kezdi lebontani. A zsír megmarad, ráadásul testünk vészüzemmódba kapcsol, és további zsírt kezd raktározni. Koplalás helyett egyen jó forrásokból, a napi szükségletnél csak pár száz kalóriával kevesebbet. Étrendje tartalmazzon megfelelő mennyiségű fehérjét, zsírt és lassú felszívódású szénhidrátot is. Fontos, hogy ne csak kardiózz, végezzen súlyzós, ellenállásos edzést, ezzel diéta alatt is üzen a szervezetének: szükségünk van az izmainkra!” – tanácsolja az F&M fitness and more edzője.

4. Szuper edzéstervem van, évek óta használom!

„Sokan elkövetik azt a hibát, hogy évekig edzenek pontosan ugyanazokkal a gyakorlatokkal, tornáznak ugyanarra a fitnesz-DVD-re. Ne csodálkozzon, ha ezek után nem izmosodik vagy fogy, a szervezetnek ugyanis folyamatosan új ingerekre, új kihívásokra van szüksége a fejlődéshez, változáshoz. Ha súlyzózik, időnként változtasson a gyakorlatokon, ismétlésszámon, a súly nagyságán, a leengedés sebességén stb. Ha fut, váltogassa a távot, az intenzitást, és a sebességet” – javasolja a tréner.

shutterstock 99597413

5. Minél többet edzek, annál gyorsabban fogyok!

„Fontos a sport, de nem szabad átesni a ló túloldalára! Akár izmosodni akar, akár fogyni szeretne, fontos a pihenés és a regeneráció. Nem kell beköltözni a konditerembe, elég heti 3x1 óra mozgás, ha megfelelően étkezik és eleget alszik, pihen, nem marad el a siker. Ha nem figyel a megfelelő regenerációra, ha éjjel-nappal sportolni akar, könnyen megsérülhet, túledzheti magát, elveszítheti a motivációját.”

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra