Az életmódváltás első 5 lépése

Zanza!

Életmódot váltana, de nem tudja, mivel és hogyan kezdje el? Závecz Krisztina, az F&M fitness and more edzője 5 pontban összefoglalja, melyek az első lépések. Az edző szerint az első és legfontosabb döntés felismerni, belátni, hogy a csodás fogyást ígérő tabletták és a mozgást helyettesítő, kényelmes „rezgő gépek” helyett valóban tenni kell azért, ha valaki fittebb és egészségesebb szeretne lenni. Tippek a hajtás után!

1. Iktassa ki a cukrot!

A lehető legnagyobb mértékben iktassa ki étrendjéből a hozzáadott cukrot, a finomlisztet, az feldolgozott élelmiszereket, a nagy kalóriatartalmú innivalókat (gyümölcslé, kóla, ice tea), a sültkrumplit, galuskát, krumplipürét pedig cserélje zöldségekre. A vega- vagy paleoblogokon rengeteg jó ötletet van köretekhez, és nem kell feltétlenül az ő étrendjüket követni, elég hasznosítani pár ötletet például egészséges köretnek.

shutterstock 56874346

2. Kerülje az egészségesként hirdetett egészségtelen ételeket

Ismerje fel, melyek azok az élelmiszerek, amelyeket egészségesnek hirdetnek, de valójában nem azok, ezért fogyasztásukat érdemes visszafogni. A rengeteg cukrot tartalmazó zabfalatok vagy müzliszelet helyett rágcsáljon zöldséget, bolti gyümölcsjoghurt helyett natúr joghurtba tegyen valódi gyümölcsöt. A 100%-os gyümölcslé sem jó, ha fogyni szeretne. Mindig olvassa el a termékcímkéket, megdöbbentő élmény lesz.

3. Tényleg éhes, vagy csak unatkozik?

Tanulja meg felismerni a valódi éhséget. Tényleg éhes, vagy csak unatkozik, felidegesítették, szorong valami miatt? Ha ezek bármelyike fennáll, ismerje fel, hogy a problémákat az evés csak néhány pillanatra fogja enyhíteni, majd újra maguk alá gyűrik. Az evés ezekben az esetekben csak pótcselekvés.

4. Sportoljon kedve szerint

Milyen sportot válasszon? Annak, aki régóta nem mozgott, bármi jó lesz, amihez kedvet érez. Hiába szólja le mindenki a zumbát, ha eddig nem sportolt és felpörgetik a latin ritmusok, ott a helye. Igazi macsó sportra vágyik? Nézzen el egy funkcionális (TRX, kezdő kettlebell csoport, cross training) vagy csoportos súlyzós edzésre. Szeret kerékpározni? Pattanjon bringára, vagy ott a spinning! Ha a belső nyugalom megtalálása a legvonzóbb, menjen jógára, BodyArt-ra, pilatesre. A jól képzett edzők ismerik a kezdők tipikus félelmeit, és ne izguljon, mindenki volt kezdő egyszer.

shutterstock 162533450

5. Váljon szokásává az egészséges életmód

Legyen türelmes, ne akarjon néhány nap alatt eredményt. Először egyetlen cél vezérelje: váljon lételemévé a mozgás, élvezze a sportot, és az se okozzon nehézséget, hogy figyelnie kell az egészséges táplálkozásra. Ha jelentős túlsúllyal küzd, az első időszakban már ezekkel az apró változtatásokkal is eredményeket fog elérni, amelyek aztán motiválják majd a továbblépésre.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra