Az Adidas is csatlakozik a Detox kampányhoz

Olvasási idő kb. 2 perc

Az Adidas csatlakozott versenytársai, a Puma és a Nike kezdeményezéséhez, miszerint 2020-ra a káros kémiai anyagok kibocsátását nullára csökkentik a teljes gyártási folyamat, a beszállítói lánc és a termékek teljes életciklusának vonatkozásában egyaránt.

A három legnagyobb sportruházatot gyártó cég alig hét héttel azután kötött egyezséget, hogy a Greenpeace nyilvánosságra hozta a "Dirty Laundry" című jelentését az iparág Kínában folytatott gyártási gyakorlatáról. A "nincs biztonságos szint" elv alapján az Adidas azonnali intézkedéseket léptetett életbe, hogy legkésőbb 2020-ra nullára csökkentsék a károsanyag- kibocsátást - számol be a sustainablelifemedia.com oldal.

Az Adidas beleegyezett abba is, hogy teljes transzparenciát biztosít a gyártó üzemekben kibocsátott vegyi anyagokra vonatkozóan. Az Adidas a következő hét hétben az iparági megegyezésen túl saját megvalósítási tervet is készít.  "A zéró kibocsátási egyezményhez való csatlakozás annak az elismerése, hogy nincsenek biztonságos határok, melyek alatt elfogadható a káros anyagok kibocsátása a gyártási folyamatban. Ez egy remek hír a környezetünknek, a folyóinknak és a több millió kínai lakosnak, akik ezekből a vízbázisokból kénytelenek a túlélésüket megoldani." Nyilatkozta Jifang Li, a Greenpeace kelet-ázsiai káros anyagok elleni kampányának szervezője.

A Greenpeace az elmúlt héten újabb jelentést tett közzé a "Dirty Laundry II - Akaszd ki száradni" címmel, amelyben további 14 nemzetközi márka gyártását térképezték fel, többek közt a H&M, az Abercrombie és a Fitch gyakorlatát.

"A vezető sportmárkák elkötelezték magukat az iparág megváltoztatása mellett, és itt az ideje, hogy a többi nagy piaci szereplő is beszálljon a meccsbe " - mondta Jifang Li. "Sürgős beavatkozásra van szükség, ami csak akkor történhet meg, ha ezek a márkák forradalmi újításokba fognak az átláthatóság érdekében, és versenyeznek is egymással, hogy melyikük tudja előbb nullára csökkenteni a károsanyag-kibocsátást."

Más olyan ruházati világmárkák is csatlakoztak a "Detox" kampányhoz, mint a Lacoste, GüStar Raw, Uniqlo, és a kínai Li Ning. A Greenpeace a következő hetekben velük is tárgyal majd.

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek