Már az 1832. évi országgyűlés megállapította a várost Pesttel összekötő vasúti kapcsolat létesítésének fontosságát. Az előkészületek azonban elhúzódtak, a forradalom is közbejött, így csak jóval később került sor a szolnok–debreceni vasútvonal meghosszabbításaként a vonal kiépítésére. A pályaudvar fogadóépülete 1901-ben épült Pfaff Ferenc tervei alapján, eklektikus, angol romantikus stílusban. Az épület műemlék, utoljára 2003-ban újították fel, megtartva az eredeti hangulatot. A felújítás során többféle módon akadálymentesítették, például a vakok számára a padlón vezetőcsíkokat alakítottak ki, a tető visszakapta egykori palafedését, az óra visszakerült eredeti helyére, de a belső rész megújulhatott. Van már tipped, hogy merre járunk?
Felkészültél? Jöhet a kép!
A tegnapi várost levadásztad már?
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés