A Napkirály nemcsak a bűvkörét és hiúságát jelölő piros magas sarkú viseletéről vált híres divatikonná, de 1643 és 1715 közti uralkodása alatt a textilkereskedelmet a királyi udvar hatáskörébe vonva fel is virágoztatta azt. A különböző viseleteket évszakok szerint is megkülönböztette, s mindezt közkinccsé is tette az első igazi divatsajtójának nevezhető forrásokban, mellyel végképp Párizsra irányította a divatos megjelenést hájpolók figyelmét.
A divatdiktátor uralkodó menye, Marie Antoinette aztán méltó utódja lett dizájn téren apósának. Az haute couture első szárnypróbálgatásának beillő toronymagas parókaköltemények bevezetése az ő nevéhez fűződik, mellyel kétségtelenül stílust teremtett a francia fővárosban.
Párizs azóta is, évente legalább kétszer deklaráltan is a divat központjává válik, amikor megszervezik a divathetet, az év egyik legrangosabb és legzsúfoltabb divateseményét, ahol minden kreatív dizájner, divat-, stílus- és szépségipari guru összegyűlik, hogy megalkossa a következő szezon divatját öltözködésben, hajban és sminkben. A Dívány kérdéseire válaszolva Kolii Jancsó-Tororanov, Elite Pro Make-Up Artist avatott be a kulisszatitkokba.
Hogyan telik számodra ez az időszak?
Sminkesként nekem ezek a hetek a legzsúfoltabb, legmozgalmasabb projektek köze tartoznak az évben. Ilyenkor egy héten keresztül tartanak a legnagyobb divatházak különböző eseményei, sajtótájékoztatói, bemutatói, nagyszabású partijai, melyekre a meghívottakat, főként az első sorban ülőket, mindig az adott márka öltözteti és készíti elő.
Ezek szerint nem csak a kifutón végigvonuló modelleket sminkelitek?
Messze nem. A „the Friends of the house” azokat az embereket takarja, akiket a divatházak meghívnak a bemutatóikra, és az első sorban ülnek. A ház barátai gondos válogatás után kerülnek oda, őket az adott divatház öltözteti és sminkelteti. Ilyenkor az a feladatunk pro sminkeseknek, hogy egyik hotelből a másikba menjünk különböző hírességekhez, és elkészítsünk nekik egy lookot, amivel utána az illető mehet a show-ra. Ha egy nap az illető meg van hívva 3 bemutató első sorába, akkor az egész outfit- és lookcsere háromszor történik meg aznap, az esti after partyra felkészítésen kívül.
Miért kell ennyit foglalkozni a megjelenéssel ezekre a bemutatókra?
Ezek az emberek azzal, hogy ott vannak a bemutatón és sajtóanyag készül belőlük, brand ambassadorok lesznek. Minden márkának fontos, hogy a divathét ismert alakjai, arcai hogy jelennek meg a sajtóban, ezért fontos hogy például egy Fendi-bemutatóra Fendi ruha legyen a hírességen, Fendi kiegészítőkkel és Fendi ‘on brand’ frizura és smink, ráadásul tökéletesen elkészítve. Ezeket biztosítva megvan a kohézió a sajtóanyagok között, amik utána mennek a közösségi médiába.
Hány ember dolgozik egy híresség „tökéletes” megjelenésén?
Továbbra is szakszavakkal élve, a sminket mindig az outfithez és a moodhoz koordináljuk. Vagyis minden egységben van mindennel egy megtervezett egész részeként. Miközben ezek a sminkek készülnek, párhuzamosan dolgozunk együtt stylistokkal és fodrászokkal. Van, hogy 25 perc alatt kell valakit teljesen camera readyre előkészíteni. Ez nagyon kevés idő, ilyenkor nincs idő hibákat elkövetni, sem pánikolni. A képek, amik aztán a hírességekről a divatbemutatókon, divateseményeken, sajtótájékoztatókon, fogadásokon készülnek, és megjelenésüket mutatják, bármennyire is könnyednek, minden erőfeszítéstől mentesnek tűnnek, legalább 8-15 ember megfeszített és maximalista munkáját tükrözik.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés