Az űrben rekedt két asztronauta: nem tudják, mi lesz a sorsuk

asztronauta-sors-2151300737
Olvasási idő kb. 2 perc

Az eredetileg tervezett nyolc nap helyett már három hete van az űrben az a két asztronauta, akiknek űrhajója, egy Boeing Starliner június 5-én csatlakozott a Nemzetközi Űrállomáshoz (ISS). A jármű meghibásodása miatt egyelőre nem tudni, mikor kockáztathatják meg a visszatérést a Földre.

Suni Williams és Butch Wilmore június 5-én indult el floridai Kennedy Űrközpontból, hogy végrehajtsák a Boeing által fejlesztett Starliner űrhajó első emberes tesztrepülését az ISS-re. A felszállást korábban kétszer is el kellett halasztani, majd amikor végre sikerült, az űrállomás felé haladva héliumszivárgást észleltek, és a manőverezést segítő 28 hajtómű közül öt elromlott.

Azóta a két asztronauta az űrállomás „foglya”. Veszélyben szerencsére nincsenek, hiszen az űrhajó rendelkezik elegendő üzemanyaggal a visszatéréshez, és élelmiszerük is van elég az űrállomáson. Az mindenesetre nem túl bíztató jel, hogy a hazatérést már kétszer el kellett halasztani. Először június 18-ra, majd 26-ra tolták el az indulást, ám ez utóbbi sem valósulhatott meg. Új dátumot most már nem tűztek ki, így

az eredetileg 8 naposra tervezett küldetés határozatlan időre elhúzódik.

A fellövésnél még nem lehetett tudni, hogy ilyen bizonytalanná válik az űrben az asztronauták sorsa
A fellövésnél még nem lehetett tudni, hogy ilyen bizonytalanná válik az űrben az asztronauták sorsaAnadolu / Getty Images Hungary

A két asztronauta sorsa teljesen bizonytalan

Egyelőre teljesen bizonytalan, hogy az űrhajósoknak mennyi időre lesz szükségük a hibák kijavításához. A NASA szerint ugyanakkor aggodalomra nincs ok. Amikor végül sikerül majd megoldani a problémákat, az űrkapszula a Nemzetközi Űrállomásról történő leválás után mintegy hat órával ér majd földet valószínűleg Új-Mexikó, Utah vagy Arizona állam sivatagi területén.

A Boeing projektje már a kezdetektől nem alakult túl jól, és a visszatérés körüli akadályok sem tesznek valószínűleg sokat a cég jó híréért. Eredetileg 2017-re ígérte a vállalat az első emberes utat, ráadásul a fejlesztés dollármilliárdokkal több pénzbe került az eredeti tervekhez képest. 

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek