A világ egyik legelismertebb komolyzenei előadóművésze, Yefim Bronfman a Londoni Szimfonikus Zenekar társulatával adott koncertet a napokban a bécsi Koncertházban, amiben nem is lenne semmi meglepő, de az 57 éves Grammy-díjas művész olyan átéléssel püfölte a Steinway & Sons hangversenyzongorát, hogy Bartók Béla Nr.2 Sz.95 (1930-1931) klasszikusa alatt véresre játszotta az ujjait – árult el egy nem mindennapi kulisszatitkot a csapat első hegedűse. Rhys Watkins a Facebookon osztotta meg a véres billentyűk látványát követőivel. Sőt, a társulat másik hegedűse, Maxine Kwok-Adams elmondása szerint a padló is véres lett Bronfman erőteljes játéka alatt.
Nem az üzbég származású, de Amerikában élő zongorista az egyetlen, aki ilyen átéléssel játszotta Bartók Béla lendületes, sodró erejű zongoradarabját, pár hónappal ezelőtt ugyanis a bostoni konzervatóriumban tanult Rui Urayama is hasonlóképpen járt, mikor a Cincinnati World Piano Competition negyeddöntőjében játszotta Bartók klasszikusát. „ A Rui Urayama a verseny második fordulójáig jutott. A legcsodálatosabb az egészben az volt, hogy a lány az ujjaiból csepegő vér ellenére is tovább játszott, megpróbálta letörölni a vért a zongoráról, de így is végigjátszotta a darabot” – mondta Frank Weinstock, a verseny egyik zsűritagja, aki szerint sokkoló látványt nyújtott Urayama játéka és a háborús övezetre emlékeztető zongora. A videóra kattintva megnézheti, hogy hogyan fest egy zongora a Bartók szonáta eljátszása után.