Andrej Tarkovszkij határozottan a legjobb háború utáni rendezőnek tartotta saját magát, de hatása jóval túlmutatott Szovjetunión. A Cahiers du Cinéma nevű honlap is beválasztotta az évszámok alapján felállított top 10 listájába a legjobb rendezők közé, és még Ingmar Bergman is bevallotta, hogy neki a rendező az etalon. "Tarkovszkij a legnagyobb! Egy egészen új nyelvet talált ki, hűen a filmezés természetéhez: tükörképet mutat az élet dolgaihoz, álomszerűen ábrázolva azt. De Akira Kuroszava is méltatta a rendezőt: "Imádom Tarkovszkij filmjeit, az összeset! Szeretem a személyiségét, mindent, amit valaha rendezett. Filmjeinek miden kockája önmagában is megállja a helyét."
A netre felkerült, 1962 és 1986 között forgatott hét jellegzetes filmje nem nélkülözi a spirituális és metafizikai elemeket, jellegzetes mozis stílus használva. A hosszú snittek, lassú jelenetek és a képletes ábrázolás mind-mind Tarkovszkij filmjeinek jellemzői, és ezeket élvezhetik mostantól rajongói ingyen a neten, írja az Openculture. A hét film fent van 675 ingyenes online mozis listájukon, méghozzá időrendi sorrendben. A filmeket a Moszfilm, a legnagyobb és legrégebbi orosz filmstúdió rakta fel a netre. Íme a filmek, amiket ezentúl ön is bármikor élvezhet, ha netközelben van:
Ivan gyermekkora (1962)
Andrej Rubljov (1966)
Solaris (1972)
A tükör (1975)
Stalker (1979)
Nosztalgia (1983)
Három főiskolás fimje Tarkovszkijnak:
Gyilkosok (1956)
Ma senki sem utazik el (1958)
Az úthenger és a hegedű (1960)