A piros, bőrtalpú cipőiről elhíresült Christian Louboutin idén 20 éve van a szakmában: ebből az alkalomból jubileumi kiállítással készült, melynek a londoni Design Múzeum ad otthont. Ugyanitt rendezték 2011-ben hatalmas sikerrel az Alexander McQueen kiállítást is. A tárlat 1991-től mutatja be a tervező és a márka fejlődését, azt, hogy a Chanel-nél és az általa épp perelt Yves Saint Laurent-nál eltöltött évek hogyan hatottak rá, és hogyan vált a világ legnagyobb hírességeinek kedvenc cipészévé. Továbbá bemutatja az elegáns és csillogó cipők tervezési folyamatát is, az első skiccektől a prototípus elkészítésén át egészen a sorozatgyártásig. A kiállításon azt is megtudjuk, hogyan vált Louboutin védjegyévé a piros talp és a tűsarok – írja a Telegraph.co.uk.
A legendás cipőtervező évfordulója alkalmából egy önéletrajzi ihletésű könyvet is piacra dobtak tavaly ősszel, John Malkovich előszavával a Rizzoli kiadásában.
A cipőkre ékszerként tekintő, figyelemfelkeltő reklámokat készítő Louboutin még 30 éves sem volt, amikor megnyithatta saját üzletét és neve az egyik legkeresettebb márkává vált. A státusz-szimbólummá vált teátrális cipőkért ma már több mint 600 dollárt (130 ezer forint) is elkérnek és olyan hírességek hordják őket előszeretettel, mint Beyoncé, a gyerekkel is 20 centi magas cipőben tipegő Victoria Beckham, vagy Dita von Teese.
A retrospektív kiállítás a világ egyik leginnovatívabb cipőtervezőjéről március 28-tól július 1-ig lesz látható az angol főváros Design Múzeumában. A szervezők hasonlóan nagy érdeklődésre számítanak, mint Louboutin 2007-ben megrendezett Fetish című kiállításán.