A MAC Cosmetics már a nyár közepén bejelentette, hogy 2012-es VivaGlam kampányának arca Nicki Minaj és Ricky Martin lesz. A februártól a MAC üzletek polcaira kerülő kozmetikumokból, rúzsokból és szájfényekből befolyt összeg az AIDS és HIV betegségben szenvedőket segíti majd, továbbá a megelőzési kampányba is aktívan besegít a cég - írja a temptalia.com.
A két feltűnő sztár olyan hírességeket követ a Viva Glam kampánysorozatban, mint Elton John, Cindy Lauper, Lady Gaga vagy Linda Evangelista. A latin énekestől nem áll távol az adakozás, 2002-ben az UNICEF nagyköveteként két alapítványt is létrehozott Ricky Martin Alapítvány és People for Children néven.
A színes hajáról könnyen felismerhető szurkolólányként táncoló énekesnőről és a másságát nyíltan vállaló Puerto Ricói Martinról a szürrealista, groteszk és ironikus reklámképeiről ismert neves fotós, David LaChapelle készített hatásvadász kampányképet. LaChapelle kiváló választás volt a kozmetikai cég részéről, hiszen otthon van a divat, a reklám, a fotózás és a képzőművészet világában. Többek között olyan cégek reklámait rendezte és fotózta, mint az 1995-ben bemutatott csókolózó matrózokról elhíresült Diesel kampány, a Tommy Hilfiger, a Lavazza, a Nokia vagy a L'Oreal reklámai.
A botrányaival (verekedés egy hotelben, házipornó, villantás), extrém ruháival és zenéjével egyre feljebb kapaszkodó Minaj a MAC rúzsok mellett egy saját árnyalatot is kiadott Pink4Friday fantázianéven, amit két kedvencéből, a Pink Nouveau-ból és a Girl About Town-ból kevert ki.