Senior, Méta, Tisza: a három retro ikon összefogott

Olvasási idő kb. 3 perc

A Tv Tornából ismert poliészter borítású mackófelsők és a Skála-Coop egykori gyöngyszemei, a Méta sportruhák mostantól a Tisza boltjaiban kaphatók. Az összefogásban a közös stílust szeretnék hirdetni.

A nyolcvanas évek hiánygazdasági divatikonjainak számító két szabadidőruha-márka, a Senior és Méta novembertől újra kapható, mostantól a Tiszával együtt.

Elő-wellness poliészter borítással

A két márka közös gyártója, a SeMe Original kft. és a Tisza Cipőket előállító Clash kft. összefogott. Ennek eredményeképp a Tisza budapesti üzleteiben  kaphatók lesznek a Senior és Méta szabadidőruháiból egyes fazonok, amelyekhez az újraindulás óta netes rendeléssel lehetett hozzájutni.

A Senior márka a Tv Torna című emlékezetes elő-wellness műsorban lett ismert, és már akkoriban is köztudott volt, hogy duplafalas poliészter borításának köszönheti csillogó felületét. Belül a pamutnak köszönhetően nem volt műanyag hatása.

Az 1982-ben debütált  Méta sportruhákra a Skála-Coop reklámjaiban csodálkozhattunk rá. Ez a márka már akkor is természetesebb hatást keltett. Nemcsak sportruházat létezett a márkanév alatt, hanem törülközőt, táskákat, sőt kozmetikumokat is gyártottak.

A közös életérzés hirdetés

A Tisza a 2003-as újraindulása óta több megkeresést is kapott különböző termékek forgalmazására, tulajdonosa  eddig elzárkózott az együttműködésektől, most azonban úgy gondolta hogy a két szabadidőruha-márka hasonló stílust képvisel, mint a cipők.

„Terveink szerint hosszú távú együttműködésünket közös marketinggel, rendezvényekkel, kollekciókkal, a közös életérzés hirdetésével szeretnénk megalapozni”- fogalmazott az együttműködésről kiadott közleményben Vidák László a Clash kft. Tulajdonosa. Az, hogy pontosan milyen életérzést is jelentenek ezek a márkák, arra nem tért ki.

Magyarországon valószínűleg jobban megéri egy régi márkát újraéleszteni, mint egy újat bevezetni, feltéve, hogy a múltbeli negatív asszociációkat sikerül eltüntetni. Habár a nyolcvanas években a hazai divatélet nem volt jelentős, azt legalább el lehetett mondani, hogy volt könnyűiparunk.

A magyar könnyűipar a múlté

A Senior ruhái például a Váci Kötöttárugyárban készültek, amelyik egy sikeres üzem volt. Fénykorában több mint 2500 alkalmazottal működött, akik évente körülbelül 6-7 millió konfekcionált terméket állítottak elő. Megbízói közé tartozott az Adidas is, amelyik némelyik sportruházat Vácon gyártatta. A 1990-es évek végén a textilipart sújtó nemzetközi válság a hazai könnyűipart is érintette, a gyárat felszámolták.

A 2000-es években több hullámban tört hazánkra a nosztalgia, olyan márkákat sikerült feléleszteni, mint a Helia-D, vagy a Trapper farmer. A magyar farmer azonban inkább csak az utóbbi időben lett újra divat.

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek