Kozmetikai vállalatok kapták a legnagyobb pénzbüntetéseket megtévesztő reklámok miatt 2009-ben – derült ki a Gazdasági Versenyhivatal éves jelentéséből, amit a Kreatívnak juttatott el. A kozmetikai multikat a mobilcégek, áruházak, gyógyhatású készítmények gyártói követték.
Tavaly 828 millió forint bírságot osztott ki a Gazdasági Versenyhivatal 41 határozatban, megtévesztő hirdetésekért. A pénzbüntetések összege több mint százmillióval haladja meg a 2008-as zárást, amikor is 700 milliós bírságot szabtak ki az ideihez hasonlóan, félrevezető reklámok miatt.
A legnagyobb vesztes ezen a téren a L’Oreal Magyarország volt, amelyet 150 millióra bírságolt a hivatal. A biztos hatású szépészeti készítményeket ajánló Beiersdorfot és Johnson & Johnsont együtt 180 millióra büntették, ugyanis a reklámbeli ígéreteiket nem lehetett igazolni. Az élmezőnyben szerepel az Avon is: ők 40 millió forintot voltak kénytelenek fizetni azért, mert testfeszesítő krémük némely fogyasztónál az ellenkező hatást eredményezte.