A Dívány.hu és a Lidl idén harmadik alkalommal hirdette meg Az Év Szupertanára versenyt, melyben olyan tanárok jelentkezését vártuk, akik kreatív és egyedi módszereikkel igyekeznek színt vinni az oktatásba, akiket nem köt béklyóba egy tankönyv, akik tudnak és mernek alkalmazkodni a 21. század kihívásaihoz. Versenyünkre rengeteg izgalmas pályázat érkezett, a beküldött pályamunkák közül pedig háromtagú zsűri választotta ki a három legjobbat, akik most a fődíjért versenyezhetnek.
A Szupertanár zsűrije
- Niedermüller Anna oktatási szakértő, a Jövő Iskolája alapítója, az AKG általános iskolájának főszervezője, a Szülő2.0 blog alapítója, állandó szerzője.
- Krizsán Pál, 2018 Szupertanára, a Pilisvörösvári Templom Téri Német Nemzetiségi Általános Iskola történelemtanára.
- Pali, aki 15 éves és egy veszprémi suliba jár. Ő képviseli a zsűriben a diákok szempontjait.
A zsűri döntése nyomán stábunk útra kelt: jártunk Sopronban, Kaposváron és Budapesten is, hogy személyesen is megismerkedjünk versenyzőinkkel. Három csodálatos emberrel találkoztunk, akik teljesen más környezetben, egészen eltérő módszerekkel tanítanak, de akikben egy közös vonás mindenképpen van:
imádják, amit csinálnak.
Számukra a tanítás egyértelműen több mint egy munka, és mindent megtesznek azért, hogy a diákjaik a lehető legtöbbet hozzák ki iskoláséveikből. Döntőseink tehát mind szuper tanárok, de az, hogy ki legyen végül 2019 Szupertanára neked és a többi olvasónknak kell eldönteni. Ismerkedj hát meg a három döntőssel, és szavazz a cikk alján lévő dobozban augusztus 12., hétfő éjfélig. Ne felejtsd el, a tét nagy, ugyanis a nyertes nemcsak egy vadiúj iPad Pro-t és egy 100 000 forintos Lidl-vásárlási utalvány kap, de a Lidl jóvoltából 1 millió forint értékű egészséges élelmiszer is eljut az iskolába, ahol a győztes tanít.
Gadár László
„Úgy látom, hogy a diákok nagy része azt gondolja, a fizikát nem lehet megérteni. Így összefüggés és különösebb értelem nélküli szabályrendszerként tanulja meg. A fizikában való jártasság számukra azt jelenti, hogy tudják, milyen esetben, melyik képletet kell alkalmazni a feladat megoldására. Nos, ettől az általánosságtól igyekszem szabadulni” – írta pályázatában a fizikatanár, aki Kaposvárról ingázva Szenna, Somogyjád és Somogyvár községekben is tanít. És hogyan teszi érdekessé a gyerekek számára ezt a nehéz tárgyat? Hát így:
Zsűritagunk írta róla: Érdekes, kísérletekkel teli órákat tart, megcáfolva azt a felvetést, hogy a fizikát lehetetlen megérteni.
Halvax Julianna
„Nem tudom, hogy a szupertanár jelző illik-e rám, de azt tudom, hogy ha kérhetnék egy szuper képességet, azt kérném, hogy minden gyermekben meglássam, és segítsem felszínre törni azt a tehetséget, éltető erőt, amelytől legalább olyan flow-élményt kaphat, mint én a hivatásomtól” – írta pályázatában a tanárnő, akivel beszélgetve egyértelmű: sokat tesz azért, hogy megszerezze ezt a szuperképességet.
Zsűritagunk írta róla: Lelkes, innovatív pedagógus, aki egészen elképesztő dolgokat tud beépíteni az óráiba. Hihetetlenül sokoldalú. Pedagógiai célja elérése érdekében képes látszólag egymástól távol lévő dolgokat használni az óráin. Furulya és karate? Művészet és sport? Fantasztikus ötlet!
Lencsés-Tóth Orsi
„Drága anyukám látta meg 10 éves koromban azt a képességet, ami ehhez a hivatáshoz nélkülözhetetlen... és az pedig egy felbecsülhetetlen ajándéka az életnek, hogy azt csinálhatom minden áldott nap, amire születtem...:)” – írta pályázatában a gyógypedagógus, aki 11 éve foglalkozik nagyothalló gyermekekkel. Az pedig, hogy milyen lelkesedéssel teszi mindezt, a videóból tisztán kiderül.
Zsűritagunk írta róla: Lencsés-Tóth Orsolya rendkívüli energiájával és életigenlésével lopta be magát a szívembe. Sikere titkának látom, hogy elfogadja: egy vagyok közületek. És példával szolgál a hétköznapokban.
Ki legyen 2019 Szupertanára?
-
Halvax Julianna 20283
-
Lencsés-Tóth Orsi 15769
-
Gadár László 1861