Molnár-Csiki Maren egyedül vezeti a Hazakísérő Telefon Alapítványt, amelynek célja, hogy segítsen az egyedül haza felé tartó fiatal lányoknak és fiúknak. Út közben telefonon beszél velük, hogy nagyobb biztonságban legyenek a hívó felek.
Országszerte bárki telefonálhat
A legtöbben saját szüleiket is hívhatják, viszont vannak, akiknek erre nincs lehetőségük, ezért keresik Marent, aki ma alapítvány formájában, ingyenesen hívható vonalon várja a telefonokat. Az anya abban bízik, hogy kisebb eséllyel támadják meg azokat a fiatalokat az éjszakai hazaút során, akik útközben telefonon beszélnek valakivel. Amennyiben mégis megtörténik a baj – mert mindig voltak és lesznek is olyan erőszaktevők, akik nem riadnak vissza ettől a módszertől –, az asszony azonnal tudja értesíteni a hatóságokat. A segítségnyújtási formát fiúk és lányok is egyaránt kérik. Maren 2017-ben kísérte haza az első idegen fiatalt, és ahogy egyre több hívás érkezett, úgy volt szükség a segítségre is. Eleinte egyedül fogadta az éjszakai segítségkérő telefonokat, majd más önkéntesek is bekapcsolódtak. A nő nem tudott fizetni a segítőknek, viszont egy éven belül elindította a Hazakísérő Telefon Alapítványt, amihez ma is újabb önkéntesek csatlakoznak.
Önkéntesekkel dolgozik
"Éjszakai hazakísérő vonalunkra 18. életévét betöltött, magyarul folyékonyan írni és beszélni tudó személyek jelentkezését várjuk otthon végzendő hívásfogadó ügyeleti munkára. A hívásfogadás végzéséhez szükséges egy laptop vagy egy számítógép, amelyre rá kell tölteni a virtuális telefonközpont hívásfogadó felületét. Szükséged lesz még egy mikrofonos fej- vagy fülhallgatóra is." Ami még elengedhetetlen a hívásfogadáshoz: problémamegoldó és stressztűrő képesség, türelem, és jó kapcsolatteremtő készség. Fontos, hogy a segítőnek az üres órákban legyen valami olyan elfoglaltsága, ami mellett profi módon tud válaszolni a hívásokra és a gép mellett tud maradni. Minden hívás alapja, hogy a fogadó fél kövesse a hívó fél útvonalát. A hívások a következőképp zajlanak: "Mielőtt beszélgetésbe kezdenél az operátorral ő elkéri a tartózkodási helyedet és az úti célodat. Ezeket az adatokat nem kell megadnod, de vészhelyzet esetén szükséges, hogy megadjuk a segítségedre sietőknek. Ezt követően figyelmeztetünk, hogy légy figyelmes, ne feledkezz bele a beszélgetésbe és figyeld az utcaneveket és a házszámokat.
Beszélgetés közben a hívásfogadó az internetes térképen megkeresi az indulási és érkezési pontodat, majd körülbelül 2-5 percenként megkérdezi, hogy hol jársz és ellenőrzi a térképen.
Szükség esetén segítséget küld. Ha valaki azt tapasztalja, hogy követik, de nem biztos a dolgában vagy csak néhány száz méter miatt nem szeretné hívni a 112-t és inkább minket hív."
A zöldszám mindenkié
„Aki az éjszakai séta közben bizonytalanul érzi magát vagy fél, akkor a 06 80 442 422-es zöldszámon hívhat minket.” A szolgálati idő hétfőtől szombatig este 22.00 és hajnali 4.00 óra között, vasárnap 22.00-től 1.00 óráig tart. Fontos, hogy nem egyenlő a lelkisegély-központtal, bár a telefonközpontban empatikus, segítő szándékú önkéntesek dolgoznak. Az elmúlt években nem történt baj. Hogy ez valóban a telefonálós módszernek köszönhető? Nem tudni, azonban a rendőrség is gyakran javasolja ezt a megoldást az éjszakai utcai támadások csökkentése érdekében.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés