Zseniális reklámmal indítja az évet az IKEA. A svéd áruházlánc arra ösztönzi a nőket, hogy pisiljenek rá az egyik legnépszerűbb svéd női magazinban elhelyezett hirdetésre, amelyen egy kiságy látható. A hirdetésen ugyanis egy terhességi tesztet helyeztek el. Ha a teszt pozitív, az eredeti ár alatt pirossal megjelenik a kiságy akciós ára is, a leendő anyuka tehát ezen az áron vásárolhatja meg.
Az IKEA reklámjait az elmúlt években az Akestam Holst reklámügynökség készíti, amely tavaly elnyerte az év legjobb nemzetközi reklámügynöksége díjat. Ez az az ügynökség, amely miatt a svéd bútoróriás most már nem egy unalmas áruházlánc.
Az Akestam Holst korábban olyan, az életből vett példákon át reklámozta az IKEA-t, mint a frissen elvált apuka, aki új lakásában berendezi a kisfia szobáját, egy másik spotban bemutatták az örökbefogadás nehézségeit, egy harmadikban pedig az egyedülálló anyák csatáira mutattak rá. A mostani, terhességi tesztes reklámról a reklámügynökség közölte, hogy a magazinban elhelyezett teszt ugyanúgy a hCG hormonra érzékeny, mint a normál terhességi teszt. “Ennél a reklámnál olyan külünleges eljárást alkalmaztunk, amely a későbbiekben az orvosi diagnosztikát is érdekelheti” - közölte a reklámügynökség.