A scarymommy szerint 2016-ban a szoptatós hangulatjel volt a legtöbbet igényelt emoji, és most már biztos, hogy 2017-ben elérhető is lesz. A kollekcióba egyébként sok más hangulatjel is bekerült, ilyen például a hidzsábos emoji is. Hogy ez miért fontos? Elmagyarázzuk.
Már az is nagy előrelépésnek számított, amikor 2010-ben megjelent a cumisüveges emoji, ami arra volt hivatott, hogy a csecsemő etetését lehessen vele szimbolizálni. Előreláthatólag azok közül, akik jobb híján eddig a cumisüveges emojit használták, az ötven százaléka fog majd a szoptatós hangulatjelre átváltani. Néhány szakértő szerint az új hangulatjel sokat tehet annak érdekében, hogy a nők tovább szoptassanak.
Amerikában ugyanis a felmérések szerint a nők csupán 49, 4 százaléka szoptat hat hónapon keresztül, 40,7 százalék három hónapig eteti a gyerekét természetes módon - azaz az anyák csaknem kétharmada a a következő három hónapban már vagy táppal egészíti ki az etetést, vagy teljesen átáll a cumisüveges etetésre.
A CDC céljai között szerepel, hogy 2020-ra ez az arány megváltozzon és legalább 60,6 százalék legyen azok aránya, akik hat hónapig szoptatnak. Hogy a nők számára evidens legyen a minél tovább tartó szoptatás, az csak úgy érhető el, ha a társadalom különböző szintjein is elfogadottabb jelenséggé válik a nyilvánosan szoptató nők látványa.
Így már érthető, miért fontos annyira, hogy az emojik között elérhetővé válik majd egy olyan hangulatjel, amely a szoptatást éppolyan hétköznapi és normális dolognak fogja bemutatni, mint amikor sportolunk vagy épp egy étteremben eszünk.
A javaslatot egyébként Rachel Lee, a University College of London Hospital nővére nyújtotta be.