A múlt héten az Iparművészeti Múzeumban voltunk egy múzeumpedagógiai foglalkozáson, amely az Iszlám művészet című kiállításukhoz kapcsolható. Ezt a foglalkozást most 6-8 éves gyerekeknek hirdették meg, de más korosztályok számára is nyitott a program. A játékos részeknél csak a gyerekeké volt a főszerep, addig viszont a szülők örülhettek, hogy valami olyan köti le a gyerek figyelmét, amit nem kell hálózatra/internetre csatlakoztatni ahhoz, hogy működjön.
Az iszlám kiállításon megtudhatják ki volt Naszreddin, milyen volt a szultán palotája, mik a török kultúra főbb jellegzetességei (imaszőnyegek, különleges ló-öltözetek és díszfegyverek), milyen szerepet töltöttek be ezek a tárgyak a mindennapi életben, és, mit jelképeztek. Érdekes látvány volt a korabeli viselet is, a tükörrel díszített keleties anyagok, plusz ezek készítési módjára és használatára is fény derül, na meg, hogy milyen örökségeket hagytak hátra Magyarországnak a törökök.
A játékos feladatok teljesen lekötötték a gyerekeket, lehetett rajzolni, különleges, keleties tárgyakat felismerni bekötött szemmel, turbánt és fátyolt díszíteni, és közben meg tanulni is, természetesen.
„Programjainkban fontos szerepet kap az interaktivitás, a kreativitás, valamint a történelmi, társadalmi és művészeti ismeretek és a kortárs kulturális összefüggések kooperatív feldolgozása. Minden esetben a múzeum épületének, a hely szellemének és a kiválasztott kiállítás üzenetének megismerése a cél, miközben figyelembe vesszük az adott korosztályi sajátosságokat, a tananyaghoz való konkrét kapcsolódási lehetőségeket és a pedagógusok egyéni kéréseit is.” - tudtuk meg Erdős Katalintól, az Iparművészeti Múzeum osztályvezetőjétől.