Ha úgy érzi, hogy Facebook hírfolyamát elárasztják az ismerősök gyerekeiről készített fotók, akkor önnek tökéletesen igaza van.
A Facebook IQ, a közösségi média társaság kutatócsapata, az Ipsos MediaCT-vel és a Sound Research-csel karöltve végzett egy kutatást, amelyben világszerte különböző korú gyerekek szüleit kérdezték meg (25 és 65 éves kor között) – adta hírül a Yahoo. A kutatók nyolc országban elemezték a szülők Facebook és Instagram aktivitását is: az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Kanadában, Ausztráliában, Brazíliában, Mexikóban, Németországban és Spanyolországban, és 8300 fő visszajelzéseit gyűjtötték össze.
A kutatók arra jutottak, amit magától is tud minden Facebook-felhasználó: „A szülőség ma már egy digitálisan megosztott élmény”, az apák és az anyák világszerte több fotót, videót és státuszfrissítést posztolnak, mint azok, akiknek nincs gyerekük.
A büszke, frissen szülővé vált felhasználók számszerűen 2,3-szor több fotót, 2,9-szer több videót és 1,8-szor több státuszfrissítést tesznek közzé, mint egy átlagos júzer.
Sokan persze aggódnak amiatt, hogy a barátaik leállítják a követésüket a sok gyerekfotó miatt, ám ez teljességgel alaptalan félelem. Valójában egy kisbabáról készült fotó 37 százalékkal több reakciót kap a rokonoktól, és 47 százalékkal többet a barátoktól, mint az egyéb témájú fényképek.
A kisbabás szülők gyakran már az igen kora reggeli órákban, nagyjából hajnali 4 óra körül elkezdik a facebookozást, (OMG!) a csúcspont pedig reggel hét órakor érkezik el. A kutatók szerint reggel hétkor a fiatal szülők 56 százaléka csekkolja a mobilján, hogy vajon mi történik a Facebookon.
Ön szereti nézegetni az ismerősei gyerekfotóit, vagy az udvariassági lájkolás után gyorsan továbblapoz?