Bár a gyermekek sokszor szeretnek panaszkodni, hogy túl sok házit kapnak, most egy friss kutatás bebizonyította, hogy igazuk is van. Az egészséges maximális házifeladatmennyiség a kutatók szerint annyi, amit a gyerek egy órán belül meg tud oldani. Ha másfél óránál tovább tart a feladatok elvégzése, az már egyenesen káros. A spanyol Oviedo Egyetem vizsgálata arra is rámutatott, hogy nem szabadna, hogy a gyermekek otthon segítséget kapjanak a megoldás során.
A 8 ezer fős kísérletben részt vevő diákok közül átlagosan 50 ponttal többet értek el a matekteszten azok, akiknek a tanára rendszeresen ad(ott) házi feladatot, és 54 ponttal jobban teljesítettek azok, akik nem kértek rendszeresen segítséget annak teljesítésénél.
"Az eredmények azt mutatják, hogy nem szükséges hatalmas mennyiségű házit adni, annál sokkal fontosabb a rendszeresség, hiszen azzal tudunk beléjük nevelni munkaritmust" – mondta dr. Javier Suarez-Alvarez.
"Arra jutottunk, hogy napi 60 perc házifeladattal eltöltött idő az, ami még indokolt és hatásos is egyszerre. A matematika- és technikateszteken mért teljesítmény rohamosan csökkenni kezdett, amikor a tanárok 90-100 percnyi feladatot adtak" – tette hozzá.
Mivel a 70 és 90 perc eredményei között alig találtak eltérést, így abszolút nem találják indokolatnak a napi másfél órát – ráadásul két órával többet venne el hetente a gyermekek életéből.
"Általános következtetésünk az, hogy ha házi feladatról van szó, akkor a milyen sokkal fontosabb, mint a mennyi. Ha kialakul egy napi ritmus és ezzel együtt egy önállósulási folyamat, akkor az idő lényegtelenné válik" – mondta dr. Suarez-Alvarez.
A jelentés egyébként a Journal of Educational Psychology-ban jelent meg és 7 725 átlagosan 14 éves állami, illetve magántanuló vett részt benne – fiúk és lányok fele-fele arányban.