Ha tudjuk, hogy kislányunk lesz, rózsaszínre festjük a babaszobát, ha pedig kisfiút várunk, akkor kékre. De vajon miért is ennyire automatikus ez? Valószínűleg hasonló gondolat fogalmazódott meg két anya, Rebecca Melsky és Eve St. Clair fejében, amikor megalapították a Princess Awesome névre hallgató ruhamárkát, amellyel a nemek között már kiskorban is jelentkező sztereotípiákat döntik le.
"Nem szabadna, hogy a lányoknak választaniuk kelljen a ruhácskák és a dinoszauruszok vagy a robotok között" – foglalták össze egyetlen mondantban a márkájuk filozófiáját. Míg az átlagos kislánycuccok a pink különböző árnyalataiban pompáznak hercegnős és csillámpónis mintával, addig náluk kaphatóak nagyon csajos, de kalózos beütésű és kémiára hajazó cuccok is.
A ruhák egyébként fontos üzenetet hordoznak: lehet valaki egyszerre nőies, erős és okos is, továbbá lehet úgy is küzdeni a beidegződések ellen, hogy közben megőrizzük a nőiességünket. "Nem kőbe vésett, hogy a lányoknak választaniuk kell a masnik és az űrhajók között, de ha valaki akár egyszer is próbált olyan ruhadarabot venni, ami rózsaszín és dínók vannak rajta, az tudja, hogy ez lehetetlen feladat" – nyilatkozta egy Melsky nevű tanár a BuzzFeednek.
A paici rést betölteni kívánó vállalkozásnak egyébként pénzgyűjtő oldala is van a Kickstarteren, ahol a kitűzött 35 ezer dollárt (tízmillió forintot) már jócskán túllépték: most éppen 3,7 milliónál forintnál járnak. Ezzel – a Huffington Post szerint – a legjobban támogatott gyermekruha-projekt a Kickstarteren. A posztunkban található képen megnézheti, hogy néznek ki a ruhák a valóságban, rá kattintva pedig eljut a márka Facebook oldalára, ahol még több fotóból szemezhet!