A médiapanaszokkal foglalkozó brit hatóság szerint minden rendben van azzal a reklámmal, mely nem kívánt terhesség esetén a Marie Stopes nonprofit szervezet tanácsadóihoz irányítja a megesett nőket. A szervezet képviselője szerint senkit nem biztatnak abortuszra, a magzatvédők tiltakoznak.
Májusban és júniusban négy héten keresztül futott a brit televíziós csatornákon a félperces hirdetés, melynek végén a Marie Stopes nonprofit szervezet éjjel-nappal hívható forródrótjának száma jelent meg azon nők számára, akiket egy nem kívánt terhesség életük talán legnagyobb dilemmája elé állított.
Laikusok, háziorvosok és politikusok részéről több mint ezer panasz érkezett a kisfilmmel szemben, melyekben azzal vádolják a nonprofit szervezetet, hogy reklámjuk félrevezető, támadó és ártalmas. Egy magzatvédő szervezet (Society for the Protection of Unborn Children) önmaga csaknem 3300 levelezőlapot továbbított a médiatestület felé, melyben elfogadhatatlannak tartják, hogy abortuszt népszerűsítő, arra biztató kampány jelenhetett meg a képernyőkön. A kifogások sokfélék: egyesek szerint a film a terhesség megszakítására buzdít azzal, hogy olyanok figyelmét is felhívja a lehetőségre, akiknek ez korábban meg sem fordult a fejében, mások szerint súlyosan sérti a vallásos emberek meggyőződését, megint mások szerint pedig semmibe veszi a férfiak jogait azzal, hogy a döntést kizárólag a nők felelősségének tekinti.
A ProLife abortuszellenes szervezet képviselője, Josephine Quintavalle szerint megtévesztő, hogy a Marie Stopes a nem kívánt terhesség bekövetkezése utáni tanácsadóként definiálja önmagát, noha az abortuszon kívül semmilyen egyéb opciót (terhesgondozást, tanácsadást stb.) nem kínál a megesett nők számára. Szerinte a tanácsadó szervezet félinformációkat nyújt a bajba jutottaknak, hiszen a közérdekű hirdetés nem tér ki az abortusz testi és lelki következményeire és veszélyeire, és adós marad azzal az alapvető információval is, hogy a nem kívánt terhességről szóló döntés meghozatalához elsősorban a háziorvos és a családtagok tudnak segítséget nyújtani.
A Marie Stopes International képviselője, Anne Quesney azt mondja, hogy évente több mint 350 ezer hívás fut be hozzájuk, melyben a nők az ő segítségüket kérik. Az abortuszok száma ezzel szemben „csak” évi 65 ezer, ami nyilvánvalóvá teszi, hogy a Marie Stopes forródrótja még egyáltalán nem egyenes út az abortusz felé – különös tekintettel arra, hogy sokan a nonprofit szervezet közbeiktatása nélkül jutnak el a terhességmegszakítás gondolatáig. A kisfilm sugárzása idején megszaporodott a hívások száma, melyben egyrészt nők kértek tanácsot, másrészt egészségügyi szakemberek fejezték ki elismerésüket a kezdeményezés iránt. Szeretné eloszlatni az emberek fejében élő sztereotípiát, miszerint a nem kívánt terhesség csak a meggondolatlan, felelőtlen csitrilányok problémája. Ehelyett azt hangsúlyozza, hogy ilyen helyzetben a nők hamar magukra maradnak problémájukkal, így könnyen előfordulhat, hogy akkor sem tudnak kihez fordulni tanácsért, ha egyébként párkapcsolatban, családban élnek.
A reklámfelügyeleti hatóság (Advertising Standards Authority, ASA) döntésében elismeri ugyan, hogy az abortusz kérdése még ma is erősen megosztja a közvéleményt, és sokak számára mindig is elfogadhatatlan marad, a közérdekű hirdetésben semmi olyan nem szerepelt, melyet az abortusz propagálásaként értékelhetnénk. A testület szerint nem állja meg a helyét az a vád, hogy a hirdetés az abortusz melletti döntésre egyszerűsítené le a nem kívánt terhességgel kapcsolatos dilemmát. Az ASA úgy látja, hogy a Marie Stopes International kisfilmje nem tesz más, mint szenzációhajhászás nélkül, józan hangvétellel tanácsot és választási lehetőséget kínál egy nem kívánt terhesség esetén, melyről az érintett szabadon eldöntheti, hogy kíván-e élni vele vagy sem.
A Marie Stopes International szóvivője örömmel üdvözölte a döntést a The Telegraph című brit lapban, és azt mondta, hogy továbbra sem tettek le arról, hogy időről-időre megjelenjenek a médiában is, a jövőbeni stratégiára nézve azonban még nincs határozott elképzelésük.