Az Egyesült Királyságban már elérhető az az új játék, amelyben a játékosok egy labdát mozgatnak egy akadálypályán – csak agyi teljesítményüket használva, mivel a játékos agyi hullámai (az úgynevezett théta-hullámok) határozzák meg annak a ventillátornak az erejét, amely egy szivacslabdát mozgat a levegőben. Egy kapcsoló határozza meg, hogy a labda milyen irányba mozogjon.
A bemutatókon a játékos a fejére erősített berendezés segítségével – némi gyakorlás után – sikeresen emelte a kis labdát a levegőbe, először csak fel-le, majd ezek után kipróbálhatta, sikerrel tudja-e átvinni a labdát az akadálypályán, pusztán azzal, hogy a feladatra és a mozgásra koncentrál. A játék működési elve, hogy minél erősebbek a játékos agyi hullámai, annál erősebbek a labdát magasabbra emelő légmozgások, mivel az agyhullámokat mérő készülék a labdát mozgató ventillátor erejét szabályozza.
Az amerikai játékgyártó óriás, a Mattel a Mindflex nevű játékot az Egyesült Királyságban a “Gadget Show” (nagyjából: Kütyük Vására) nevű rendezvényen, a birminghami NEC kiállítás-és vásárközpontban mutatta be. “A játékosok agyi hullámait a játék hatékonyan használja fel a labdát irányító ventillátor meghajtására. “ – mondta a Mattel szóvivője. Minél erősebben koncentrál valaki, annál erősebb a légmozgás, tehát ha valaki lazít, a ventillátor alacsonyabb teljesítménnyel fog fújni.”
A játékot 2009 őszén 80 dolláros irányáron hozták forgalomba az Egyesült Államokban. Arról nem szólnak a híradások, hogy hány lelkes Mézga Aladár próbálta ki eddig sikerrel – gyanítom, lefáradt kismamák nem feltétlenül tudnák célba juttatni a labdát az akadálypályán. Ők inkább a másik híres Köbüki-találmányra vágynának – amelynek segítségével agyhullámaink nem egy labdát, hanem környezetünk egyes nehezen kezelhető tagjait lehetne hasonló módon irányítani. Mindenesetre ezek után már azon sem lepődnék meg, ha a most hathetes fiam tízéves korában azzal jönne, hogy ugye elengedem kviddics-tanfolyamra.