Beszédes térképet osztott meg egy blog, amelyen az európai országok vonatainak átlagos sebessége látható. Ez alapján hazánk a középmezőnyben zakatol:
nagy fölénnyel körözi le a szomszédos déli országokat, és nagy különbséggel jár Románia és Bulgária előtt is.
A spanyol vonatnak nincs párja Európában
A térkép szerint az abszolút győztes a 199,4 kilométer/órás sebességgel közlekedő Spanyolország, amelyet nem sokkal lemaradva a 195,9 kilométer/órával robogó Franciaország és a 169,9 kilométer/órás tempóban száguldó Olaszország követ. 146,1 kilométer/órás átlagsebességével szép helyet foglal el Németország is a sorban, de
nem panaszkodhat Svédország és az Egyesült Királyság sem a maguk 141,6 és a 122,4 kilométer/órás tempójával.
Ez a helyzet Magyarországgal
Noha azt a hétköznapok során is tapasztaljuk, a hazai vonatok nem tartoznak a világ legsebesebbjei közé, az európai rangsorban ennek ellenére nem is foglalunk el olyan rossz helyet. Ugyan több ország is jócskán lekörözi a magyart, és a 80-100 kilométer/órás mezőnyben is az alsó határhoz van közelebb Magyarország a 83,8 kilométer/órás átlagsebességével, annyi viszont biztos, hogy
pontosan egy ritmusban haladunk Belgiummal.
A magyar vasúti hálózat nagy részén egyébként 100-120 kilométer/óra a vonatok megengedett legmagasabb sebessége, amely természetesen függ a vasútvonal típusától és a járművek technikai felszereltségétől is. Azonban a MÁV-START flottájában található modern FLIRT motorvonatok képesek elérni a 160 kilométer/órás sebességet is, a nemrég felújított győri vonalon pedig 140 kilométer/órával is közlekednek a szerelvények.
Nem mindenki ért egyet a számokkal
A térkép adataival nem mindenki ért egyet, egy cseh kommentelő a származási országát hasonlította össze az abszolút első Spanyolországgal. Szerinte utóbbiban hiába közlekednek szupergyors vonatok, az ország vasúti lefedettsége csekély, és szinte nem is futnak vonalak rövid távolságokban.
Ezzel szemben Csehországban amellett, hogy sűrű a vasúthálózat, elmondása szerint szinte minden második faluban van egy állomás.
Ez magyarázza például azt is, hogy ilyen kis távokra nem tud felgyorsulni a vonat, mire elindul, már fékeznie is kell. Egy másik kommentelő viccesen megjegyezte, hogy a térkép alapján úgy tűnik, hogy Albániában a sprintelés gyorsabb megoldás eljutni A-ból B-be, mint az átlagos vonatközlekedés. A rangsorral való egyet nem értését fejezte ki egy másik hozzászóló is, aki szerint a finn vonatok sokkal gyorsabbak, mint Magyarországon, „így valami nincs rendben ezekkel a számokkal”.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés