Nem mindennap adódik lehetőség arra, hogy valakinek saját trolibusza legyen. Ismerek olyan közlekedésbarátot, akinek az az álma, hogy gyermekkora ikonikus magyar járműve ott álljon a háza kertjében. Most, amikor a BKV árverésre bocsátotta egy leselejtezett troliját, ő is ott volt a licitálók között, noha még a ház és a kert is hiányzik az álom beteljesítéséhez.
Jó áron kelt el az üzemképtelen troli
A BKV rendszeresen tart aukciókat, ahol jellemzően a társaság számára már feleslegessé vált, sérült, üzemképtelen vagy hiányos ingóságokat kínálnak eladásra. Teljes járművek ritkán kerülnek kalapács alá, inkább a közlekedésbarátok által kedvelt relikviák, például korabeli utastájékoztató táblák vagy viszonylatjelzők szoktak szerepelni a kínálatban. Most viszont egy nem működő, de egészben lévő Ikarus GVM 280.94 típusú trolibuszt bocsátottak árverésre.

A hangulat a licit vége felé forrósodott fel, amikor egymást érték a leütések. A 990 ezer forintról indult járműre összesen 61 ajánlat érkezett, és végül 1,6 millió forintért kelt el. Az aukció nyertese azonban nem valami trolifan lett, hanem az Alu-fémker Kft., amely hulladékkereskedelemmel foglalkozik, vagyis a járműnek nem sok esélye van, hogy megmeneküljön a bontástól. Pedig milyen szép lenne, ha közlekedéstörténeti emlékeink között több túlélő akadna.
A BKV jelenlegi trolibuszflottája 165 járműből áll, amelyek között már csak 34 magyar gyártmányú, Ikarus vagy Ganz típus van. Az utóbbi években fokozatosan vonják ki a régebbi modelleket, például 2023 márciusában búcsúztak el az utolsó Ikarus 435T csuklósok. Bár a nosztalgiakedvelők számára szomorú hír, hogy egyre kevesebb régi magyar troli marad forgalomban, a fővárosi közlekedési vállalat azzal magyarázza a cseréket, hogy azok a járműpark modernizálását és az utasok kényelmének növelését szolgálják.
Az idén 60 éves magyar HÉV-eknek is búcsút mondhatunk. Erről ebben a cikkünkben írtunk.

Az utolsó magyar HÉV-ek jövőre lesznek 60 évesek, ezért kivonják őket a forgalomból.
Tovább olvasom