Saját trolihoz jutott egy magyar: csak ennyi volt az ára

troli ár gvm
Olvasási idő kb. 2 perc

Árverésen adott el egy régi Ikarus trolit a BKV. A honlapon meghirdetett aukció sokakat vonzott, az üzemképtelen jármű végül a kikiáltási ár több mint másfélszereséért kelt el.

Nem mindennap adódik lehetőség arra, hogy valakinek saját trolibusza legyen. Ismerek olyan közlekedésbarátot, akinek az az álma, hogy gyermekkora ikonikus magyar járműve ott álljon a háza kertjében. Most, amikor a BKV árverésre bocsátotta egy leselejtezett troliját, ő is ott volt a licitálók között, noha még a ház és a kert is hiányzik az álom beteljesítéséhez.

Jó áron kelt el az üzemképtelen troli

A BKV rendszeresen tart aukciókat, ahol jellemzően a társaság számára már feleslegessé vált, sérült, üzemképtelen vagy hiányos ingóságokat kínálnak eladásra. Teljes járművek ritkán kerülnek kalapács alá, inkább a közlekedésbarátok által kedvelt relikviák, például korabeli utastájékoztató táblák vagy viszonylatjelzők szoktak szerepelni a kínálatban. Most viszont egy nem működő, de egészben lévő Ikarus GVM 280.94 típusú trolibuszt bocsátottak árverésre.

Az elárverezett trolit Szegeden lehetett megtekinteni, ahol egy szintén leselejtezett Ikarus busz társaságában várta az érdeklődőket
Az elárverezett trolit Szegeden lehetett megtekinteni, ahol egy szintén leselejtezett Ikarus busz társaságában várta az érdeklődőketWolf Géza

A hangulat a licit vége felé forrósodott fel, amikor egymást érték a leütések. A 990 ezer forintról indult járműre összesen 61 ajánlat érkezett, és végül 1,6 millió forintért kelt el. Az aukció nyertese azonban nem valami trolifan lett, hanem az Alu-fémker Kft., amely hulladékkereskedelemmel foglalkozik, vagyis a járműnek nem sok esélye van, hogy megmeneküljön a bontástól. Pedig milyen szép lenne, ha közlekedéstörténeti emlékeink között több túlélő akadna.

A BKV jelenlegi trolibuszflottája 165 járműből áll, amelyek között már csak 34 magyar gyártmányú, Ikarus vagy Ganz típus van. Az utóbbi években fokozatosan vonják ki a régebbi modelleket, például 2023 márciusában búcsúztak el az utolsó Ikarus 435T csuklósok. Bár a nosztalgiakedvelők számára szomorú hír, hogy egyre kevesebb régi magyar troli marad forgalomban, a fővárosi közlekedési vállalat azzal magyarázza a cseréket, hogy azok a járműpark modernizálását és az utasok kényelmének növelését szolgálják. 

Az idén 60 éves magyar HÉV-eknek is búcsút mondhatunk. Erről ebben a cikkünkben írtunk.

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek