Mert az életben semmi sem fehér és fekete, valójában minden piros vagy kék!
Vele vagy, vagy ellene!
Miközben az olvasó e sorokat olvassa, talán éppen kizizzent egy piros vagy kék cédulájú kólát, és arra gondol, vajon mit fognak itt összehordani az egyikről, én úgyis a másik megingathatatlan híve vagyok, és ha vendégségben az egyikkel kínálnak, és a másikból nincs, inkább kérek csapvizet!
Ezzel pedig tökéletesen lojális gyalogságot, sőt nehéztüzérséget alkot a szemben álló piros vagy a kék felek számára.
Íme tehát – a teljesség igénye nélkül – pár ikonikus csata ebből az évszázadosnál is régebb óta tartó heroikus küzdelemből:
A Coca-Colát fejlesztője, John Pemberton, a morfiumfüggő, amerikai polgárháborús veterán az ital 1886-os születésekor szabadalmaztatott gyógyszerként árusíttatta, hivatkozva gyógyhatására morfiumfüggőség, emésztési zavarok, idegrendszeri rendellenességek, fejfájás és impotencia esetében. Az 1893 óta kikísérletezett Brad’s Drink 1898-ban kapta új nevét, a Pepsit, utalva arra, hogy fogyasztásával enyhíthető a dyspepsia, vagyis a gyomorbántalmak, emésztési zavarok tünetei. Egy–egy.
Igen? Akkor ezt kapd ki!
A Coca-Cola családbarát imidzsét próbálta olyan cuki figurák maga mellé állításával fokozni, mint az 1930-as évektől szolgálatukba állított klasszikus Mikulás alak. A joviális és csupa szív öreg még színeiben is a Coca-Cola nagykövete lett, s a kampány hozzájárult ahhoz is, hogy a Mikulás státusza a modern korban újra megszilárduljon. Kettő–egy a Coca-Colának.
Ha te így, akkor én is így!
A Pepsi az amerikai zászló kék, piros és fehér színeire úszott rá, és a hazafiasság szellemiségén át igyekezett az érzelmekre hatni, nem nélkülözve minden sikert, de a Coca-Cola újabb szimpatikus szőrcsomót állított frontvonalába, s a kedves jegesmedve újabb követőket vett le a lábáról. Maradt tehát a kettő–egy a Cocának.
Szerelemben és háborúban mindent szabad
Az 1970-es évek derekán a Pepsi aztán nem bírta tovább cérnával, és nagy fába vágta a fejszéjét: új kampányában vakteszten részt vett, gyanútlan polgárokkal kóstoltattak buborékos fekete üdítőitalokat, s az ártatlan alanyoknak látatlanban kellett színt vallaniuk, hogy melyik kóla nyeri el jobban ízlésüket. A Pepsi ezzel azt kívánta bizonyítani, hogy pusztán az íz harcában képes maga alá gyűrni riválisát. Kétségtelenül kettő–kettő!
Nesze!
A Coca-cola kicsit pánikba is esett, még akkor is, ha a nem hivatalos, laboratóriumi kísérletnek minősülő tesztek valódi eredménye szinte egál volt, és életmentő kétségbeesett próbálkozásokba fogott a Diet és a New Coca ízeivel. Végül, ahogy Bobby Ewing feltámadt, úgy robbant vissza közkívánatra a Classic Coca is, s visszaállította a Coca-Cola méltó, régi nagy hírét. Három–kettő.
Sortűz: piff-puff
Ennek a fele sem tréfa! – látták be egyszerre a felek az 1980-as évek derekára, és bekeményítettek… És hát ugye volt az a pénz, amiért a kor tündöklő fényes csillagai egyik vagy másik nedű mellett letették nyilvános voksukat.
A Coca-colát már korábban megénekelte a The Beatles, a Beach Boys, és megnyerték maguknak magát a Királyt is. Elvis Presley pedig komoly reklámértékkel bírt mindig is. Négy–kettő.
Na jó, de a Pepsi 1983-ban leszerződtette maga mellé kemény 10 esztendőre magát Michael Jacksont! Négy–három… És ezen még az sem változtatott, hogy egy 1984-es Pepsi-reklám forgatásán Jacko másodfokú égési sebeket szerzett. Egy magnéziumos robbanófényekkel szegélyezett lépcsősoron, az éjszakai forgatás közepén egy szikra lángra kapott az énekes hajában, s a fejét olyannyira megsebesítette, hogy kórházi ápolásra szorult.
Ha harc, hát legyen harc!
Innentől már sorolni is nehéz a világsztárokat, akik ehhez vagy ahhoz a mezőnyhöz csapódtak szabad szemmel is jól látható dollárrengetegekért:
Coca-Cola-arcok:
Kisebb nyomás és némi zöldhasú azonnal kitisztította a sztárok tudatát, és rögtön érezték, hogy kizárólagos Coca-Cola-fogyasztók. David Bowie, George Michael, Elton John és Whitney Houston is így voltak ezzel.
Pepsi-arcok:
Vagy eltántoríthatatlan Pepsi-funok, vagy volt az a pénz, de idetartoztak: Ray Charles, Spice Girls, Britney Spears, Enrique Iglesias, Beyoncé, Pink, Jennifer Lopez, David Beckham, Christina Aguilera, Aretha Franklin, Janet Jackson, Mariah Carey, Shakira, Juanés vagy akár Kylie Minogue is.
Ezen a ponton már nehéz igazságot tenni, de a csetepaté még nem ért véget! Te melyik oldalon harcolsz?
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés