Karácsony szerint így lehet élhetőbb Budapest

GettyImages-1501409438
Olvasási idő kb. 3 perc

A Totalcar produkciója, az Égéstér legutóbbi adása kissé eltér a megszokottól, ugyanis a műsor vendége Karácsony Gergely főpolgármester volt, akit egyebek között Budapest közlekedéséről, helyzetéről és víziójáról is kérdeztek.

Fejlődés szempontjából Budapest nehéz helyzetben van, ugyanis az elmúlt években a fővárosi önkormányzat bevétele 30 százalékkal csökkent különböző elvonások miatt. Emiatt önerőből nagyobb beruházások nem tudnak létrejönni, így kiemelt fontosságúak az EU-s és állami források – ez pedig európai városok szintjén egy sajátos helyzet – olvasható a Totalcar cikkében

Zöldebb Budapestet szeretnének

A főpolgármester elmondta: Budapest belvárosát és annak közlekedését nemcsak a pénzügyek miatt nehéz fejleszteni, hanem azért is, mert identitásvita tárgya lett a kérdés. Ilyen például a bicikliseknek kedvező intézkedések, melyek azonban az egész városnak fontosak, hiszen az csak jót tesz a városnak, ha többen bicikliznek. A Budapest Mobilitási Tervben olvasható is az a célkitűzés, miszerint szeretnék, hogy 2030-ra a biciklisforgalom elérje a 10 százalékot. A dokumentumban kiemelt és megvalósítandó feladat a Kossuth Lajos tér és a Havas utca közötti szakasz komplex felújítása, zöldítése is.

Karácsony Gergely szerint jobban járna a főváros is, ha többen kerékpároznának
Karácsony Gergely szerint jobban járna a főváros is, ha többen kerékpároznánakIllyés Tibor / MTI

Budapest problémái az agglomerációban jönnek 

A belvárosi közlekedést nem a Budapesten élők és az azon belül közlekedők okozzák, hanem az agglomerációból érkezők, ugyanis ők közlekednek leginkább autóval. A főpolgármester elmondta, hogy a budapesti lakosok kétharmada tömegközlekedéssel, egyharmada pedig autóval közlekedik, de ez az arány az agglomerációban fordítva van, ami gond. A problémát a városvezető szerint egy jobb közösségi közlekedéssel lehetne orvosolni, de ehhez ezermilliárd forintok kellenének. 

Ha Karácsony megtehetné, először a HÉV-eket és azok vonalát újítaná fel, de nem teheti, ugyanis azok az állam kezében vannak.

A főpolgármester szerint fontos lenne a P+R parkolók létrehozása, bővítése, de ezeket főleg az agglomerációban kellene kiépíteni. Emellett Karácsony csaknem teljesen felújítaná a kisföldalatti vonalát, ahol új járművek közlekednének a kapacitásnövekedés miatt meghosszabbított megállók között, a vonalat pedig Rákosrendezőig bővítené a városvezető, aki mindezt „filléres beruházásnak” nevezte, ami pontosan pár tízmilliárd forintot jelent.

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek