Négy város, ahol a gyalogosok diktálják a tempót

GettyImages-637885818
Olvasási idő kb. 3 perc

Lássuk be, a Covidnak nemcsak hátránya, hanem bizony előnye is van. A kezdetben kötelező bezártságot több nagyvárosban is autómentessé nyilvánított gyalogosbarát övezetekkel igyekeztek enyhíteni. A kezdeményezés olyan sikeres lett, hogy az egykor autóval teli tereket véglegesen is birtokba vehették a gyalogosok és a kerékpárosok.

A változások az ínséges időkben gazdasági aktivitást is hoztak, hiszen a lezárt parkolókban pop-up éttermeket alakítottak ki, és külön eredményt jelentett, hogy a vírus a jól járható negyedekben, városrészeken sokkal lassabban terjedt. A sikeren felbuzdulva, ahogy az élet visszatért a régi kerékvágásba, egyes városok továbbra is ragaszkodtak a gyalogosok számára kialakított területek megtartásához, sőt még több autómentes teret szorgalmaztak.

Egészségtudatosabbak lettek az emberek

Négy olyan város van a világon, amely a világjárvány idején a legmerészebb és leggyorsabb gyalogosbarát változtatásokat hajtotta végre, továbbra is gyalogos közlekedésre ösztönözve a lakosokat és a turistákat – adta hírül a BBC.

Párizsban gyalog vagy kerékpárral 15 perc alatt a napi teendők elintézhetők
Párizsban gyalog vagy kerékpárral 15 perc alatt a napi teendők elintézhetőkPascal Le Segretain / Getty Images Hungary

Az egyik ilyen város Párizs, ahol kialakítottak egy olyan „15 perces kört”, amely lehetővé teszi, hogy a helyiek minden napi feladatukat – a vásárlástól az iskolába járáson át a munkáig – 15 perces séta vagy biciklizés keretében elvégezzék. 

A kolumbiai Bogotában régi hagyománya van a kerékpározásnak, amely tulajdonképpen az ország nemzeti sportja. 2020-ban a város polgármestere további 84 kilométernyi ideiglenes kerékpárutat jelölt ki a város meglévő 550 kilométeres kerékpárút-hálózatához, amely így az egyik legnagyobb biciklisút lett a világon.

Olaszország volt az egyik legsúlyosabban sújtott ország a járvány kezdetén, és városainak gyorsan kellett alkalmazkodniuk ahhoz, hogy alternatívákat kínáljanak a sűrűn lakott tömegközlekedéssel szemben. 2020 nyarán Milánó ambiciózus tervbe kezdett, hogy kiszélesítse a járdákat és a kerékpársávokat, amelyek korábban az autóforgalmat szolgálták. Az új CityLife kerület nem csupán Milánó, hanem Európa egyik legnagyobb autómentes övezete lett.

San Franciscóban a világjárvány idején sorompókkal és sebességkorlátozással is csökkentették az autóforgalmat. Bár azóta sok utcát visszaállítottak a pandémia előtti állapotba, a lakosok által birtokba vett Golden Gate Avenue, Lake Street, Sanchez Street és Shotwell Street szakaszait meghagyták a gyalogosforgalomnak.

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek