Joga van beperelnie a fodrászodnak, ha nem jelentél meg a megbeszélt időpontban?

GettyImages-162983872

Az életünk folyamatos egyeztetésekből áll: időpontokat kérünk és kapunk mindenhová. Ám egy váratlan betegség vagy csak a szálak összekuszálódása (már azt sem tudjuk, mikor, hova és miért kéne mennünk, annyi mindennel zsonglőrködünk) miatt lecsúszhatunk mondjuk a fodrászról. Milyen következményekkel járhat ez?

Bizonyos orvosi rendelőkben ki is írják, hogy amennyiben 24–48 órán belül mondjuk le a megbeszélt időpontot, akkor bizony ki kell fizetnünk a vizit vagy a kezelés árának bizonyos százalékát. Ugyanis azt a helyet nekünk fenntartották, a jellemzően több helyen dolgozó orvos szabaddá tette magát, a személyzet is készült, így ha mégsem vagyunk ott, nem úszhatjuk meg „büntetlenül”. Most viszont úgy tűnik, hogy más szolgáltatók is bevezetik ezt a rendszert. 

Például a fodrászok. Egy angol hölgy legalábbis azzal szembesült, hogy fodrásza ki akarja számlázni neki a meg sem történt hajvágás árát, mivel nem mondta le időben az időpontját. Dean Dunham ügyvéd válaszolt arra a kérdésre, van-e joga ehhez a szolgáltatóknak. A hölgy ugyanis nem szeretne fizetni, ám ha ezt elmulasztja, legrosszabb esetben a fodrász akár be is perelheti. Jellemzően a kliensek szoktak bírósághoz fordulni a fodrászokkal szemben, de volt már példa az ellenkezőjére: Heather Mills híresség nagyjából húsz alkalommal járt a fodrászánál és kapott gyönyörű frizurát, de egyszer sem fizetett, így aztán pert kapott a nyakába.

Emlékezz az időpontra a fodrásznál!

Visszatérve az eredeti kérdéshez: az ügyvéd szerint csak akkor van joga bármilyen szalonnak pénzt kérnie az elmulasztott alkalomért, ha az erről szóló szabályozását az időpont elmulasztása és a szerződés megkötése előtt egyértelműen jelezte az ügyfélnek. Azaz ki van táblázva az üzletben, a telefonon megbeszélt időpontoknál pedig legalább az első alkalom előtt megemlítik a kötbér létezését és összegét, esetleg küldenek róla egy e-mailt. Ha ezt elmulasztják, nem követelhetnek semmit. Ellenkező esetben viszont bajban vagyunk… ezért érdemes minden egyes szolgáltatásnál előre tájékozódni arról, mi történik, ha lemondjuk az időpontot vagy egyszerűen nem jelenünk meg, mert még lemondani is elfelejtettük. 

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek