A gyűjtők több kisautómárka közül is választhatnak, többségük a Hot Wheels játékokat kedveli, miután viszonylag olcsók, és a gyártásuk tökéletesen kielégíti a gyűjtők igényeit, akik elég gyorsan juthatnak újabb és újabb darabokhoz, miután néhány hetente jelennek meg az újabb és újabb kisautó-kollekciók, amelyek aztán az interneten jelentős felárral cserélnek gazdát.
Ez a világ legértékesebb Hot Wheels-autója
A legtöbb Hot Wheels-autót a játékboltokban vagy nagyobb áruházláncokban szinte pár száz forintért megvásárolhatjuk. Ám idővel ezek a műanyag apróságok akár több ezret vagy milliókat is érhetnek azoknak, akik lázasan vadásszák és gyűjtik a ritkaságszámba menő, sokszor valósághű modelleket. Sokaknak egy életre szóló megszállottságot és elképesztő értéket jelent az évek alatt összerakott gyűjtemény.

A sikerhez nem kell szépnek lenni, elég, ha okos és ügyes vagy. Legalábbis ezt üzeni az idén 70 éves születésnapját ünneplő Rowan Atkinson példája.
Tovább olvasom
Közülük talán Bruce Pascal az az ember, aki a legszerencsésebb a Hot Wheels-gyűjtők körében. Ugyanis az amerikai férfi a tulajdonosa a világ legértékesebb Hot Wheels-autójának, ami nem más, mint egy 1969-es „Beach Bomb” Volkswagen autóbusz, ami csak prototípus volt egy később el nem indult sorozatgyártáshoz. A hippibusz becsült értéke eléri a 150 ezer dollárt, vagyis csaknem 50 millió forintot ér, ugyanis a szakértők szerint az apró autó rendkívüli ritkaságnak számít.
Gyártási hiba miatt ér milliókat az autó
A kisautó a Hot Wheels megszületését követő második évében készült, de hibás konstrukciónak bizonyult. A Volkswagen kisbuszok Beach Bomb típusát 1:64 arányban kicsinyítették le, és ezt a valósághű másolatot a hátsó ablakán kilógó szörfdeszkákkal tették egyedivé.
Bár ez a jármű igen jól néz ki, de hiába módosították többször is a konstrukciót, a pontosítások, javítások ellenére sem maradt a jellegzetes narancssárga pályán, rendszeresen felborult vagy eldőlt. Ebből a modellből 144 prototípus készült, melyek közül ma már csak körülbelül 50 maradt fenn.
Az ingatlanértékesítéssel foglalkozó amerikai férfi több igazán értékes, több ezer dollárt érő modellel is rendelkezik, melyek értékét épp az adja, hogy sok közülük soha nem került bolti forgalomba, ugyanis ezek többnyire prototípusok voltak.
A Bruce Pascal tulajdonában lévő rózsaszín Volkswagen Beach Bomb a gyűjtők számára olyan, mint a Ferrari 250 GTO.
Ilyen színnel ugyanis csak két kisbusz készült (Pascal korábban mindkettőt megszerezte, ma már csak egy van nála), így nem csoda, hogy az árából már egy valódi VW kisbuszt is megvásárolhatna.
Ez az autó több mint egy játék
Amikor az 1960-as években Elliot Handler, a Mattel társalapítója megálmodta a ma már oly népszerű fröccsöntött kisautókat, azt szerette volna, hogy a Hot Wheels felülmúlja a népszerű angol Matchbox márkát. Azt akarta, hogy egy játékautó-sorozat legyen olyan népszerű, mint a cég által gyártott Barbie babák.

Miután Handler ragaszkodott ahhoz, hogy a játékautók hitelesnek tűnjenek, ezért Harry Bradley-t, a Chevrolet vezető autótervezőjét kérte fel a játéktervező csapat élére.
A játékgyártó cég rugalmas, műanyag pályákat is kifejlesztett az autók versenyeztetéséhez, kiegészítve azzal a híres hurokkal, amely a márka szimbóluma lett több generáció számára.
A Hot Wheelsnek minden évben újabb és újabb modellek hoztak sikert, ami már az első évben érzékelhető volt, hiszen az eladások meghaladták a 16 millió darabot.
1968 óta 6 milliárd kisautót gyártottak, melyek közül világszerte minden másodpercben 16,5 kisautót adnak el. A Hot Wheels ezzel a világ első számú eladott játékautója lett. A valósághű modellekhez évente 6 ezer kilométer narancssárga játék-autópályát gyártanak és adnak el. Ez olyan hosszú, hogy elegendő lenne egy Los Angelestől Rómáig tartó utazáshoz (ha lenne szárazföldi összeköttetés). A Hot Wheels az elmúlt csaknem hatvan évben 400 újfajta modellt gyártott évente.
A Forma-1 egykori urának, Bernie Ecclestone-nak nyomós oka van arra, hogy megváljon értékes autóitól. Ebben a cikkünkben elolvashatod, mi az.

Megjelent az új Dívány-könyv!
Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés