A történetet Lakner Artúr Édes mostoha című regénye ihlette: Dorka eleven, cserfes kislány, akinek élete szomorú egyhangúságban telik özvegy édesapja, András mellett, és akinek még tart a gyászmunkája édesanyja halála után. Egy napon azonban édesapja bejelenti, hogy újraházasodik. Dorkának ez kicsit sincs az ínyére, a gonosz mostoha pedig valóban gonosz, ez kiderül már az első éjszakán. Nem is tétlenkedik: az első adandó alkalommal táborba küldi a láb alatt lévő kislányt, akinek a napjai innentől meglehetősen megváltoznak. Kalandjai során új barátokra lel, megismeri a varázslat erejét, és a potenciális édes mostohát is.
Az El a kezekkel a Papámtól! Dobó Kata rendezésében Gulyás Buda technikai rendezői együttműködésével készült. A forgatókönyvet a Nagykarácsonyt és a #Sohavégetnemérős című Wellhello-filmet is jegyző Horváth András Dezső írta.
A film szereplői között olyan ismert és elismert színészek tűnnek fel, mint Pálmai Anna, Bokor Barna, Nagypál Gábor, Elek Ferenc, Gubás Gabi, Járai Máté, Pindroch Csaba és Zsurzs Kati. Csobot Adél élete első filmszerepét kapta meg ezáltal, a főszereplő Dorkát pedig a 10 éves Marczinka Bori alakítja, aki Földessy Margit növendéke.
„Ez egy olyan felkérés volt, amire nem lehetett nemet mondani”
– meséli Dobó Kata a Díványnak. „Magyarországon nem készült még családi mozifilm. Tévéfilmek voltak, de azok is régen. Mi elsők lehetünk ebben a műfajban, ami nagyon nagy kihívás és óriási boldogság volt a stáb összes tagjának. Amikor elváltunk egymástól az utolsó forgatási napon, akkor több évtizede a szakmában dolgozó emberek jöttek oda hozzám, hogy ők még ilyen csodafilmben nem dolgoztak. Ez a film mindenkit megérintett már a készítése alatt is, és ezt szerintem tudtam már akkor is, amikor igent mondtam rá” – mondja a színész-rendező.
Az első családi mozifilmünk pedig pontosan az lett, ami szeretett volna lenni.
Színes, varázslatos, romantikus, drámai és vicces élő szereplős mese, ami ugyanúgy szól a család idősebb tagjainak, mint a gyerekeknek. Sok felnőtt- és gyerekhumorral, zenével, trükkel, és kiszámítható, de egyenletes, a figyelmet megtartani tudó történetvezetéssel.
A betétdalok fülbemászóak, és szépen koreografáltak (bár ezen a téren még el tudtunk volna képzelni nagyobb volument is). Az első filmes Csobot Adél és Marczinka Bori korrektül elvégzi a rá bízott feladatot, a tapasztaltabb színészek pedig még a kisebb szerepekben is kifejezetten zseniálisak tudnak lenni.
Pálmai Anna viszi a hátán a filmet, egyszerűen lubickol gyönyörűen felépített karakterében:
minden szava, minden hangsúlya és mozdulata pontosan a helyén van, és pontosan annyi, amennyinek lennie kell. Kiemelendő Nagypál Gábor Frici-alakítása, amellyel egészen biztosan az összes gyerek szívébe belopja magát, de még a felnőttekébe is. És nem mehetünk el szó nélkül Elek Ferenc egyetlen jelenete mellett, amely egyértelmű bizonyítéka annak, hogy ő bármihez ér, az arannyá válik.
Az El a kezekkel a Papámtól! tehát felhőtlen szórakozást és varázslatos képi világot nyújt számunkra, amely egy lehetséges értelmezés szerint talán teljes egészében Dorka fantáziájában játszódik le. Kívánunk mindannyiunknak ennyi képzelőerőt, bátorságot és kitartást a mindennapokhoz, és közben sok ilyen filmet még.