Olyannyira, hogy december minden harmadik péntekén, ezúttal december 17-én az emberek országszerte lecserélik a csinos ruhákat a valamivel ünnepibb, de korántsem olyan szép ruhára a Csúnya Pulóverek Napja alkalmából. Akár találsz egy rejtett kincset, akár magad készíted el, egy dolog biztos – mosolygós napod lesz!
Csúnya pulóverek tulajdonképpen azóta léteznek, amióta az emberek megalkották a divat fogalmát. Ezek természetesen nem mindig olyan céllal készültek, hogy valóban csúnyák legyenek. Az is lehet, hogy valaki hibázott a kötésben, vagy olyan új dizájnt próbált ki, ami nem lett olyan menő, mint gondolta.
Nem sokkal később viszont aztán a nagymamák – igenis nagyon tudatosan – ráálltak a tömeges csúnyapulcsi-gyártásra, és közben talán jókat is kuncogtak magukban, amikor éppen csúnya karácsonyi pulóvereket kötöttek unokáiknak „I love Grandma” felirattal. Szóval, több mint valószínű, hogy tudták, mit csinálnak.
A tömegpiaci csúnya pulóverek viszont céltudatosan debütáltak a 80-as években. A The Cosby Show népszerű szereplője, Bill Huxtable egy rikító, csúnya, de azért kedves kis pulóverben lépett színre, amelyről tudta, hogy mindenkit felháborít majd. Aztán 1989-ben Chevy Chase Clark Griswold szerepében a Karácsonyi vakáció című filmben is megjelent egy ikonikus darabban.
Ezek után aztán úgy tűnt, hogy a 90-es évekre kimennek a divatból a csúnya pulóverek, de mire elértünk a 21. századba, a kanadaiak nem bírták tovább – nem csoda, náluk tényleg hideg van. Két vancouveri férfi azzal az ötlettel állt elő, hogy megrendezik az első hivatalos ünnepi pulcsipartit, hogy pénzt gyűjtsenek egy barátjuk rákkezelésére.
A buli nagy sikert aratott, és elég úttörőnek is számított, ugyanis aztán tömegével rendeztek ilyen bulikat az északi féltekén. A csúnyapulóver-partik a kis ünnepi összejövetelektől hatalmas események is lehetnek, olykor jótékonysági céllal. Mára annyira kinőtte magát a történet, hogy a csúnyapulóver-partik és -versenyek számítanak a szezon egyik csúcspontjának, ahol mindenki megpróbálja túllicitálni a másikat, hogy megtalálja a legborzasztóbb pulcsit – írja a Nationaltoday.
Az emberek 23 százaléka vásárol csúnya pulóvert
Kötelezően megtörténik! Legyen szó házibuliról, irodai rendezvényről vagy családi fotókról, az emberek 23 százaléka nem kételkedik abban, hogy a jövőben csatlakozni fog a csúnya pulóveresek brigádjához. Az öröm, amely egy csúnya pulóver céltudatos viselésével jár (anélkül, hogy a divatérzékedet megkérdőjeleznéd), tiszta és megfizethetetlen.
Az emberek 9 százaléka ünnepli a pulcsikat
Nem voltál még csúnyapulóver-partin? Ne aggódj, előbb-utóbb eljutsz oda. Valójában az emberek 9 százaléka számolt be arról, hogy idén elmegy első csúnyapulóver-partijára. Nem ismersz olyat, aki bulit rendez? Miért nem szervezed meg a saját bulid, és hívsz meg más barátokat is? Tíz csúnya pulóver jobb, mint a semmi!
Milliódolláros üzlet a csúnya pulcsiké
Az Ugly Christmas Sweaters nevű cég ismeri a csúnya pulóverek titkát. Mindössze három év alatt az egekbe szökött alatt a profitjuk, és több millió dolláros céggé nőtte ki magát. Itt ugyanis lehetőséged van személyre szabni a saját csúnya pulóveredet, vagy vásárolhatsz egyet a készletből. Továbbá sok kiskereskedő tesz szert jelentős haszonra az ünnepi szezonban, kifejezetten a ronda pulóverek készletéből, ami azt mutatja, hogy az emberek valóban komolyan veszik a dekoratív ünnepi viseletüket.