Nem sokkal azután, hogy Hitler kérésére a szudétanémet mérnök, Ferdinand Porsche 1938-ban elkészült az olcsó népautó kedves és praktikus csodabogarával, a Beetle modellel, a második világháború alatt rögtön nagy szükség is mutatkozott utána.
Furcsa eszközöket építettek az autóba
De széles körben csak a háború után tudott igazán elterjedni, akkor viszont töretlen diadalmenetbe kezdett. Olyannyira, hogy az 1960-as évekre az Amerikai Egyesült Államok hippimozgalmában kultikus státuszt vívott ki magának. Talán az is hozzájárult ehhez, hogy 1959-ben újabb „népboldogító” ötletet főzött ki a gyártó: kávéfőzőt szerelt opcionálisan választható extraként a műszerfalra. A Hertella típusú kávéfőzőkhöz többek közt mágnessel rögzítették a porcelán csészét a meleg ital elkészültééig.
In 1959, a coffee maker was an optional extra in Volkswagen cars. The Hertella Auto Kaffeemachine was the first and only known dashboard-mounted coffee maker. Manufactured in 1959 specifically for the Volkswagen Beetle, it came with porcelain cups which could stick to the… pic.twitter.com/Ep4SMZHbSN
— 🇺🇸 🍑Catherine🍑 🇺🇸 (@cat_barnes30) March 22, 2025
A Beetle-t az eredeti szériák nagy sikerére való tekintettel újratervezték, s 1998-tól modernebb köntösbe bújtatták. Az új bogarak is népszerűek lettek, de már nem akkora átütő erővel, mint az öreg Porsche régi verziója. A családban azonban megmaradt az autós véna: Ferdinand fia, Ferry Porsche lett a Porsche autók alapító névadója.
Ha kíváncsi vagy rá, hogy a bogár benne van-e a legtöbbet gyártott autómodellek ötös fogatában, olvasd el ezt a cikkünket is.

Ezek az autók nemcsak a gyártósoron bizonyították időtállóságukat, hanem mélyen beépültek a kultúrába.
Tovább olvasom
Megjelent az új Dívány-könyv!
Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés