Az új autók kínálatában mutatkozó hatalmas engedmények okát a Vezess.hu piaci körképében így magyarázzák: a Covid alatt megakadt autóipari ellátási lánc csak nagyon nehezen állt talpra. Mire a készletek újra feltöltődtek, a bizonytalanabb anyagi helyzetbe került fogyasztók óvatosabban kezdték tervezni nagy összegű beruházásaikat. Amíg az újra egyre ütemesebb utánpótlással érkező vadonatúj modellek ára a korábban jellemző keresleti piac ideje alatt az egekbe szökött, most már a bőség zavarával szembesülhetnek az autóra vágyók, akik az utóbbi időben kétszer is meggondolják, hogy mire költenek.
Felhalmozódtak a készletek, muszáj olcsóbban adni
A személygépkocsi-forgalmazóknál így keletkező hatalmas idei bevételkiesés és felgyülemlett készlet kezelésére a legtöbb márka az árcsökkentés mellett kénytelen dönteni.
Ez pedig a potenciális vevők malmára hajtja a vizet, akik így most számos márka modelljei közül jelentős, akár 3-6 millió forintos kedvezménnyel is vásárolhatnak szalonból vadonatúj gépjárművet. Nagyobb értékű autók esetében a 10 millió forintot meghaladó kedvezmény sem példa nélküli.
Az eredetileg 15-16 millió forintos listaáron hirdetett népszerű modellek között most többet is találni akár 5 millió forintos árengedménnyel is. A teljesség igénye nélkül, a Ford Kugát 16,8 millió forint helyett most 11,9 millió forintos áron elvihető, de van 16,4 milliós Nissan Qashqai 11,7 millióért is, például. Minél borsosabb az eredeti ár, annál jobban lehet most járni vele: a BMW i7-est 68,5 millió helyett most "csak" 58,3 millió forintba kerül. Az egyik legjobb vétel mégis csak az ID.Buzz elektromos kisbuszt korábbi áránál jelenleg 15 millióval olcsóbban, 39 millió helyett 23,9 millióért.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés