Az 1917-ben született és 1994-ben elhunyt Jack Kirby kezdetben rajzfilmrajzolóként kereste a kenyerét, de hamar, alig húszévesen átnyargalt az akkoriban jelentős fellendülést megélő képregényiparba. Joe Simonnal együtt ő alkotta meg a világháborús hazafias szuperhős, Amerika Kapitány figuráját, aki 1941 márciusában debütált az újságosstandokon, a következő évtizedekben pedig az Atlas Comics, majd jogutódja, a Marvel elsőszámú rajzolója lett (bár egy időben dolgozott a rivális DC-nek is), Stan Leevel közös munkájának köszönhetjük a Fantasztikus Négyes, Hulk és az X-Men megszületését.
Az ’50-es években Kirby még főként sci-fiket, westerneket, háborús és romantikus történeteket rajzolt, dolgozott többek között az Atlas által kiadott, a világháború és más konfliktusok látványos ütközeteit megörökítő Battle (Csata) című antológia-füzetsorozat számára is. A Battle 1959-ben megjelent 65. számában találkozhattak az olvasók a Kirby által rajzolt (és talán általa is írt – a korabeli amerikai képregényeket nem volt szokás szignózni, így az író kiléte ismeretlen) Ring of Steel, vagyis Acélgyűrű című történettel, amely mindössze öt oldalon meséli el a szovjet tankok és a pesti forradalmárok közötti összecsapást, az amerikai közönség által megszokott, tőlünk kissé idegen pátosszal és eltúlzott drámaisággal tálalva az eseményeket.
Az ENSZ Különbizottsága 1958 decemberében hozott nyilatkozatot a magyar forradalom elleni fellépés és a szovjet megszállás elítéléséről – amely, mint tudjuk, nem sokat ért –, a téma tehát „benne volt a levegőben” az Acélgyűrű megjelenésének idején.