Repülés során nem is a zuhanás a legijesztőbb - szerencsére egy olyan iparágról beszélünk, ami messze túl van biztosítva, ezért viszonylag ritkán fordulnak elő tragikus balesetek. Sokkal félelmetesebb az, hogy általában olyan távolságra vagy az otthonodtól, vagy olyan messzire készülsz, ahonnan repülő nélkül nem jutsz haza egykönnyen. Ezért nincs is annál szörnyűbb, amikor egyszer csak közlik, hogy mégsem oda mész, ahova eredetileg tervezted.
Amikor műszaki hibáról van szó, esetleg rosszul lesz az utas, akkor senki sem lepődik meg azon, hogy a gép megszakítja az útját, hogy a lehető leghamarabb érkezhessen a segítség. Azonban néha nagyon különös, és gyakran komikus helyzetek miatt is fordultak már vissza vagy iktattak be előre be nem tervezett megállót a gépek, ezekből gyűjtött össze néhányat a Business Insider.
Túl büdös mosdó
2015 márciusában szállt fel a British Airways gépe Heathrow reptérről Dubaiba. Semmi gond nem volt a felszállással, de aztán olyan bűz kezdett el terjengeni, hogy arra egyre több utas panaszkodott. Nincs mit szépíteni, szarszag lengte be az egész repülőt, amin a személyzet sem tudott úrrá lenni, ezért vissza kellett fordulniuk. Tájékoztatták is az utasokat, részletesen kitérve az okozott kellemetlenség halmazállapotára is, így a felszállás után fél órával már mindenki tudta, hogy valaki telibefosta a mosdót, amit a személyzet nem tudott, és feltételezhetően nem is nagyon akart kitakarítani.
2014-ben egy Los Angelesből Sydneybe tartó gép mosdója hibásodott meg olyannyira, hogy a WC tartalma szépen kicsordogált az utasok közé is, akiknek maszkkal az arcukon üldögélve kellett megvárni, hogy a gép visszaforduljon.
Zacskós mogyoró
Nem arról volt szó 2014-ben a New Yorkból Szöulba tartó járat fedélzetén, hogy valaki allergiás lett volna a mogyoróra, hanem egészen egyszerűen a Korean Air légitársaság alelnöke, aki egyébként a társaság elnökének a lánya, dührohamot kapott már az előtt, hogy a gép a kifutópályára kanyarodhatott volna. A mély sebet az ejtette Cso Hjun Ah lelkén, hogy a légiutaskísérő az eredeti csomagolásban, zacskóban adott neki makadámdiót, ahelyett, hogy kiöntötte volna egy kis tálkába.
A nő egyébként alelnökként a fedélzeti kiszolgálásért is felel, vagyis még érthető is, hogy esetleg landolás után emlékezteti a személyzetet, milyen maradandó károkat okozhat a cég reputációján egy ilyen gigantikus baki, ehelyett ő dührohamot kapott, főleg miután a vezető stewardess is szorgalmazta volna, hogy lépjenek túl a problémán, és inkább szálljanak fel. Cso Hjun Ah inkább visszavitette magát a kapuhoz, hogy ott kitegyék a vezető légiutaskísérőt is. Az incidens után a légitársaság sűrű bocsánatkérések közepette lemondatta a szerepét kissé túlreagáló alelnököt, sőt börtönbe is került a légi közlekedés biztonságának veszélyeztetéséért.
Lézeres incidens
2016-ban egy Londonból New Yorkba tartó Virgin Atlantic járat kényszerült arra, hogy visszaforduljon, miután valaki lézert irányított a gépre, és az első tiszt az eset után rosszullétre panaszkodott, ezért jobbnak látták, ha így nem kezdenek bele a hosszú útba. A légitársaság a hatóságok segítségét kérte, hogy megtalálják, ki gondolta ennyire viccesnek a lézerezgetést, de nem sikerült beazonosítani és elfogni a tettest. Az utasok másnap utaztak a célállomásra az eset miatt, és az első tiszt sem szenvedett maradandó szemkárosodást.
Kukacok a fedélzeten
Atlantából tartott volna Charlotte-ba az a járat, ami végül azért fordult vissza a kifutópályáról, mert egy rakás kukac még időben rájött, hogy ők aztán nem adják fel atlantai életüket, és inkább kiugráltak a felső csomagtároló rekeszből, ahol addig egy adag ott felejtett romlott hús mellett pihentek. Igazából a furcsa az, hogy nyilvánvalóan annak a húsnak is volt már szaga, amit a kukacok társasháznak használtak, ez mégsem tűnt fel senkinek, csak az, hogy potyognak a kis fehér potyautasok. A gép gyorsan visszafordult, és a beszámolók szerint mindössze 5-7 percet kellett úgy ülniük az utasoknak a kukacokkal, de azt mondják, hogy olyan volt, mintha legalább egy fél óráig tartott volna az egész. A gépet alaposan kitakarították, miközben az utasok egymás hajából szedegették ki a kis kukacokat.
Nem tudott az utas jógázni
Hawaiiról Japánba ment 2016-ban az a gép, ami amiatt fordult vissza, mert az egyik utas körömszakadtáig ragaszkodott ahhoz, hogy ő evés helyett inkább jógázni szeretne, és ezt a személyzet nem engedte neki. Amikor több utas és a saját felesége is arra kérte, hogy üljön már vissza a helyére, hiszen nyilvánvalóan nem egyszerű egy jógázó férfin áthúzni az étkezőkocsit, akkor agresszív és erőszakos lett. Ez ellen nyilván használt volna, ha jógázhat, de ez egyfajta modern 22-es csapdája eset, ezért inkább visszatértek Hawaiira, az FBI pedig őrizetbe vette, és még 44 ezer dollárt is megfizettetett vele a légitársaság.
Ottfelejtettek két utast
2015-ben az Air Malta két utas miatt fordult vissza, akik lekésték a gépet. Nem feltétlenül azért, mert annyira jó fejek voltak, hogy nem akarták otthagyni őket, hanem mert a csomagjuk viszont a gépen volt, és ezt repülésbiztonsági szempontból nem találták megfelelőnek. Később a légitársaság kivizsgálta az ügyet, de a részleteket, és hogy pontosan ki is hibázott, nem akarták nyilvánosságra hozni.
Összebalhéztak a légiutaskísérők
Minden munkahelyen vannak súrlódások, a United Airlines Raleigh-ből Chicagóba tartó járatán azonban kissé eldurvult a konfliktus, amikor összebalhézott két légiutaskísérő. Már korábban is volt közöttük nézeteltérés, de most eltört a mécses, és egymásnak estek. A rendőrségi jelentés szerint csak ordibáltak egymással, nem volt ütésváltás, de hát ez sem éppen az, amire az ember vágyik az utazása során, ezért a pilóta is jobbnak látta, ha visszafordulnak, és két higgadt stewardessre cserélik le a balhézókat.
Bánatát dalban mondta el
A síró csecsemő a múlté, 2013-ban a United Airlines Los Angelesből New Yorkba tartó járatán egy utas nem tudott leállni Whitney Houston klasszikus, I Will Always Love You című slágerével. Nem érte be annyival, hogy meghallgassa, ő elénekelte a művet újra és újra, és erről senki nem bírta lebeszélni. A gép emiatt kényszerleszállást hajtott végre, a nő pedig a rendőrséget szórakoztathatta tovább a hangjával, ráadásul a légitársaság nem is engedte fel a járataira, így a hazajutást is máshogy kellett megszerveznie. A nő az esetet a cukorbetegségével magyarázta a sajtónak.
Megcsípte egy skorpió
Hogy hogyan került az Alaska Airlines gépére egy skorpió, az jó kérdés, mindenesetre a szerencse a szerencsétlenségben az, hogy még a felszállás előtt megcsípte az utast a skorpió, ezért időben vissza tudott térni a gép a kapuhoz, és a gyors orvosi segítség miatt az utas komolyabb beavatkozás nélkül megúszta az esetet. Egy szemtanú beszámolója szerint senki sem kapott sokkot, vagy kezdett el pánikolni a dologtól, még az a hölgy sem, akit megcsípett a skorpió.
Rosszul záródik az ajtó
Az autókon elég látványosan világít, ha rosszul zárod be valamelyik ajtót, úgyhogy valami összetettebb hiba lehetett azzal a Jin Air járattal, ahol az út közepénél kellett visszafordulni, miután kiderült, hogy a huzat nem a szellőzőrendszerből jön, hanem az ajtó engedi be a levegőt. Az utasokat nyilván nem a hideg és a huzat zavarta a legjobban, hanem a fej. és fülfájás, amit a nyomáskülönbség okozott, na meg a tudat, hogy nem zár rendesen a repülőgép ajtaja. Mindenesetre szerencsésen földet értek, senkinek sem esett semmi baja, és az eset után megszigorították a fapados légitársaságok ellenőrzését is.
Ha maradtak még kérdéseid a repülésről, és egy pilótától szeretnéd hallani a válaszokat, akkor ezt a cikket ajánljuk: