Köszönjük, hogy kifizetted a szolgáltatást, de nem kapod meg, és a pénzed sem adjuk vissza. Nagyjából ezt üzente a Wizzair rendszere néhány utasnak.

Mióta megváltoztak a fapados légitársaságnál a fedélzetre vihető kézipoggyász szabályok, azóta megugrott a priority, vagyis elsőbbségi szolgáltatást igénybe vevők száma. Nyilván kevesen voltak azok, akik eddig azért vettek elsőbbségi jegyet, hogy mindenkinél hamarabb szállhassanak be ugyanabba a buszba, mint mindenki más. Viszont mióta csak az ő kézipoggyászaiknak van biztos helye a kabinban, és a Wizzairnél csak ők vihetnek fel a kis gurulós bőrönd mellé még egy kis táskát is, egyre többen veszik meg ezt a szolgáltatást. De hiba került a gépezetbe, és máris lehúzás szagú lett az egész. 

Az, hogy az együtt utazókat szétdobálja a rendszer, ahelyett, hogy egymás mellé tenné őket, nem szép dolog. De túl lehet élni, kivéve ha gyerekekkel utazik az ember. De egyezzünk ki abban azt, hogy ez valóban nem létszükséglet, főleg, hogy nem is hosszú távon repülnek a fapadosok, vagyis az a 2-3 óra még nem a világ vége egy vadidegen mellett, bár nyilván jobb lenne azzal, akivel utazol.

Az elsőbbségi beszállás sem létszükséglet, tulajdonképpen le lehet adni utolsó pillanatban is a csomagot, csak figyelni kell, hogy az értékeket kivegye az ember, és a laptop, telefon, tablet, fényképezőgép, pénztárca, iratok, gyógyszerek és a többi beleférjenek egy kistáskába. 

Viszont ha kifizetem a szolgáltatást, akkor nekem ne mondja azt a rendszer két nap múlva, hogy nem vehetem igénybe, és még a pénzem se kapom vissza. 

Fapados átverés?

Adott tehát egy hétköznapi repülőjegyvásárlás. Megtalálod a neked megfelelő járatot, jó az időpont, rendben van az ár is, úgyhogy le is foglalod. Természetesen még hozzáadod a feladott poggyász díját, és az elsőbbségi beszállás díját is, ki is fizeted, megérkezik a számla, majd boldogan hátradőlsz, hogy minden rendben az úttal. 

Aztán napok múlva megnyitod újra a foglalásod, és meglátsz egy sort  mellette, ami egészen addig nem volt ott, amiben angolul tájékoztatnak, hogy sajnálatos módon beteltek a priority helyek, úgyhogy már te sem vagy az, és a pénzed sem kapod vissza. A fórumokon hamar elterjedt, hogy többen is így jártak, volt olyan is, aki hiába csekkolt be, sima beszállókártyát kapott, amin sehol sem jelölték, hogy elsőbbségi lenne, pénzt viszont nem térítettek vissza.

nopriority.png
Fotó: Dívány

De mit mond a Wizzair? 

Az ügyben megkerestük a Wizzairt is, hiszen nem teljesen világos, hogy hogyan lehet egy visszaigazolt szolgáltatásra pár nappal később azt mondani, hogy ez mégsem él. Illetve az sem világos, hogy amennyiben még így is van, miért nem kapja vissza a pénzét az, aki kifizette ugyan, de aztán a rendszer letiltotta. A cég szerint az egész hátterében egy informatikai hiba áll, aminek megoldásán dolgoznak. 

“A Wizz Airnek tudomása van a foglalási rendszer átmeneti hibájáról, aminek következtében az elsőbbségi beszállást megvásároló egyes utasok foglálásan nem jelent meg a megvásárolt szolgáltatás. A Wizz Air IT-csapata dolgozik a hiba elhárításán, ami hamarosan meg is történik. A Wizz Air tájékoztatja az érintett utasokat, hogy amennyiben megvásárolták az elsőbbségi beszállás szolgáltatást, akkor foglalásuk tartalmazza a szolgáltatást a fent említett átmeneti hibás jelzés ellenére is” – írták a Dívány megkeresésére.

Mindenesetre, aki hasonlóan járt, és a napokban utazik, nézze meg alaposan a beszállókártyáját, és ha nincs rajta az elsőbbségi felirat, akkor nyomtassa ki mellé a számlát, vagy a megvásárolt szolgáltatások összesítését mutató oldalt is. Az elsőbbségi beszállás megvásárlása az applikáción is látszik.