Az Adidas a tavalyi év nagy nyertese

Olvasási idő kb. 3 perc

A német sportmárka egymilliárd eurós bevételt ért el 2016-ban, de pozitívan látják az elkövetkezendő három évet is.

Rendkívül sikeres évet tudhat maga mögött az Adidas, mely 1924-es fennállása óta először érte el az egymilliárd eurós bevételt és a tervek szerint egyhamar nem is kíván lassítani tempóján – számol be a Fashionista.com a sportmárka által közzétett 2016-os pénzügyi jelentésről, melyből kiderült, hogy 14 százalékkal emelkedett a bevétel az elmúlt évekhez képest.

Jó ötlet volt lepaktálni az Alexander Wanggal.
Jó ötlet volt lepaktálni az Alexander Wanggal.facebook.com/adidasoriginals

Ennek eredményeként az Adidas tovább növelné az eladásokat és a bevételt, mivel azt tervezi, hogy a következő három évben, azaz 2020-ig 10 százalékkal növeli az eladásait, évente pedig átlagosan 12 százalékkal jobb bevételre számít majd. A nettó árbevételt 20 százalékkal kívánják növelni, ami évente átlagosan 22 százalékos növekedésnek felel meg a becsült 15 százalékkal szemben. És mindezt tényleg 2020-ig tervezik levezényelni, ami akár össze is jöhet, mivel eléggé a sportos cuccoknak áll a zászló mostanában.

Rita Orát is leszerződtette az Adidas Originals.
Rita Orát is leszerződtette az Adidas Originals.Jim_Fiscus / facebook.com/adidasoriginals

Az Adidas AG vezérigazgatója, Kasper Rorsted hivatalos nyilatkozatában kifejtette, hogy a 2016-os eredmények és a 2017-es pozitív kilátások mind azt bizonyítják, hogy stratégiájuk kifizetődő volt és az általuk kifejlesztett ‘Creating the New' projekt lehetővé teszi, hogy jelentős növekedést érjenek el 2020-ra. Emlékeznek, ennek a 2015 márciusában indított programnak a keretében kezdett el az Adidas Originals a sportos vonal mellett a nagyvárosi öltözködési stílusra koncentrálni és szerződtetett le olyan ismert márkákat illetve celebeket táborába, mint a Kanye West nevéhez köthető Yeezy, az Alexander Wang, Rita Ora, Pharell Williams vagy valamivel korábban a Stella McCartney.

Trendi gyerekcuccokat is lehet kapni az Adidasnál.
Trendi gyerekcuccokat is lehet kapni az Adidasnál.facebook.com/adidasoriginals

Bár a vezetés nyugodtan hátradőlhetne és élvezhetné munkája gyümölcsét, de német vállalat lévén inkább azt tervezi, hogy egy olyan stratégiát dolgoz ki, amivel javíthatja a cég vállalati kultúráját, digitális jelenlétét (az e-kereskedelemből való eladások várhatóan elérik a 4 milliárd eurót 2020-ig), valamint a technológiai fejlesztések során olyan újdonságokat emelnének be, mint a 3D-s nyomtatás. Emellett pedig jobban meg szeretnék vetni a lábukat az észak-amerikai piacon, ami várhatóan össze fog jönni, mivel az elmúlt évben az Adidas volt az egyik leggyorsabban növekvő márka az Egyesült Államokban, de az egyik legtöbbet koppintott is, mivel az olyan slágereket, mint a Stan Smith, a Superstar vagy a Neo szinte a legtöbb valamirevaló divatház a Marc Jacobstól a Saint Laurentig megirigyelte a közelmúltban. Az Adidas emellett a golf- és a jégkorong-piacon is nagyobb nevet szerezne magának a jövőben.

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek