Hosszan foglalkozik a Bloomberg a 35 éves Hattie Peze ügyével, aki mindössze 17 hónap alatt 16 millió dollárt, kb. 4,6 milliárd forintot keresett sellőfarkas takarójával. A közösségi média által gyorsan felkapott New York-i márkát 2015 augusztusában alapították és már az első ünnepi szezonban annyira népszerű volt, hogy 136 ezer darabot adtak el belőle. A szerethető termékért pedig nemcsak a gyerekek rajongtak, de az olyan hírességek is, mint Miley Cyrus vagy Marc Jacobs, akik a divatipar egyik kedvenc reklámfelületén, az Instagramon is posztolták a takarót.
Peze sikersztoriját nemrég beárnyékolta, amikor szellemi-tulajdon megsértése miatt kénytelen volt beperelni egyik nagy riválisát, az Allstar Marketing Group LLC-t az USPTO-nál (Az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegy Hivatala). A vállalat ugyanis tavaly kérelmet nyújtott be a “Snuggie Tails” fantázianéven futó takaró levédésére, miközben Peze 2016 májusában és novemberében is regisztált és két “Blankie Tails” védjegyet is bejegyeztetett.
Az Allstar azonban azt állítja, hogy a “Snuggie Tails” nem tévesztendő össze Peze termékével, mivel az Allstar takarója magában foglalja a híres “Snuggie stílusjegyet”. Körülbelül a balhéval egyidőben az Ontel Product Corp. is piacra dobta saját hableány-takaróját “Magic Tails” néven, de ebben az esetben Peze szemfülesebb volt és hamar leállította a gyártást, bár egész idő alatt rengeteg kínai hamisítvány (Peze is Kínában gyártat!) bukkant fel az Amazonon illetve az Alibabán, ezért az ötletgazdának gyakran kell kérvényeznie, hogy vegyék le a koppintásokat a webáruházból.
Az Allstar esetében azonban Peze nem állt meg az USPTO-nál és védjegybitorlásra, valamint tisztességtelen versenyre hivatkozva a szövetségi bíróságon is befújta a vállalatot. Az Allstar ügyvédje, Jennifer De Marco szerint az ügyfele elutasítja a keresetet és megpróbálnak peren kívül megegyezni Pezével. “Az Allstar nem sértette meg a “Blankie Tails” szellemi tulajdonjogait” – mondta. Ez persze mind nem nyugtatja meg Pezét, aki annak ellenére, hogy jónéhány híresség felkapta a közelmúltban, inkább arról panaszkodik, hogy a vásárlók tévedésből más márkák sellőfarkait veszik meg az övé helyett. Becslése szerint csak az ajándékozási szezonban 90 ezer dollárt, kb. 26 millió forintot bukott a csalókon naponta.
Hogy mégis mitől lett ilyen hatalmas sláger ez az agyszülemény? Sikerében valószínűleg az is közrejátszik, hogy a sellőfarok egy igazi lájkmágnes a Facebookon és az Instagramon, aminek köszönhetően a Google és az Amazon.com keresési adatai szerint erre a termékre kerestek rá a legtöbben a téli időszakban.
Sellőnek öltözni egyébként is menő mostanság: tavaly Kim Kardashian posztolt egy fotót, amin lánya, North West és unokatestvére Penelope Disick hableányként vakációznak St. Bartsban, de volt sellőfarkas képe Gwyneth Paltrow lányának és Britney Spearsnek is. Coney Islanden pedig már akkor hagyománya van a sellőfelvonulásnak, hogy idén júniusban rendezik meg 35. alkalommal.
A sellőfarok megihlette a horgolóművészt, Melanie Campbellt és a sellőpikkelyes harisnyában utazó Tinkercastot, az ő termékeiket az Etsy.com oldalán lehet berendelni. De a sellőmánia begyűrűzött a filmgyárakba is, a Disney a Kis hableány élőszereplős remake-jén dolgozik, míg Channing Tatum és Jillian Bell az 1984-es romantikus komédia remakjét, a Csobbanást forgatja éppen. Emlékeznek, ez volt az a film, amiben a főhős (Tom Hanks) beleszeretett egy hableányba (Daryl Hannah). Tehát nehéz igazságot tenni, hogy kié is valójában a kizárólagos jog, de a Bloomberg szerint Pezének mélyen a zsebébe kell majd nyúlnia, ha pereskednie kíván az Allstars-szal és másokkal. Ráadásul korántsem biztos, hogy az ügy végén megfelelő összegű kártérítésben részesítik és kifizetik a drága ügyvédi költségeket.