Az év elején a Baghunter számolt be arról, hogy a Hermes Birkin táskája van akkora befektetés, mint az arany vagy egyes részvények, majd nem sokkal később a párizsi Artcuiral aukciósház divatszakértője, Penelope Blanckaert hozott nyilvánosságra egy listát azokról a dizájnertáskákról, melyek értéke körülbelül 8 százalékkal nő évente, és amelyekbe garantáltan érdemes befektetni.
Ezúttal a Baghunter legfrissebb tanulmánya mutat rá arra, hogy a Chanel legrégebbi és vitathatatlanul legörökzöldebb darabja 220 dollárért, 60 775 forintért került a piacra 1955-ben. A steppelt kézitáskáért azonban a kilencvenes években (2.55 néven futott) már 1150 dollárt, 317 690 forintot kértek a butikokban. Ez az összeg azonban eltörpül a mai 4900 dolláros, 1,3 millió forintos ár mellett, ami egyben azt is jelenti, hogy a táska értéke 70 százalékkal nőtt csak az elmúlt hat évben.
Bár ez az árnövekedés a Chanel-táskák nagy részéről elmondható. Az elemzők szerint 2010 és 2015 között a 2.55-ös táskák kiskereskedelmi értéke az Egyesült Államokban meghaladta az infláció több mint nyolcszorosát. A lakásárak például az S & P 500 szerint 13,2 százalékkal emelkedtek, ami eltörpül a Chanel Medium Classic Flap táska gyors értéknövekedése mellett.
A Baghunter vezérigazgatója, Evelyn Fox szerint az égbe szökött táskaárak többek között a luxuspiac terjeszkedésének is betudhatók. A vezető szerint ugyanis sokkal több nő érdeklődik a táskák iránt, mint valaha, ami hozzájárul a Chanel-táskák gyors drágulásához. A tanulmányból megtudtuk, hogy várhatóan ez a sors vár a 2012-ben piacra került BoyBag fazonra is, amit már most az új klasszikusként emlegetnek a kézitáska világában.