A világ első pszichedelikus szemüvege és a 3D nyomtatott napszemüveg után itt van a Norton Point alapítóinak, Rob Ianellinek és Ryan Schoenikének a legújabb projektje, az újrahasznosított napszemüveg. Az ötlet, melyhez az óceánban felgyülemlett műanyagot és esetenként régi ruhákat használnak fel, annyira népszerű a Kickstarteren, hogy az induláshoz szükséges 37 ezer dollár, 10,2 millió forint helyett már a gyűjtés lezárása előtt két héttel több mint 45 ezer dollár, azaz körülbelül 12,4 millió forint jött össze.
“Évente 8 millió tonna műanyag kerül az óceánokba, ami bolygónk egyik legnagyobb környezeti kihívása. Ezért úgy döntöttünk, hogy részesei szeretnénk lenni a megoldásnak. Az általunk kifejlesztett szemüvegek az óceán műanyagjából kinyert nagy sűrűségű polietilénből (HDPE) készülnek” – mondja a márka egyik alapítója, Schoenike.
Az amerikai márka annyira elkötelezettje az óceánok megmentésének, hogy az általuk piacra dobott, három különböző formájú ‘The Swell', ‘The Tide' és ‘The Current' fantázianevet kapott szemüvegek bevételének öt százalékát a víz tisztítására, a környezet- és természetvédelem oktatására és a helyreállítási gyakorlatokra kívánják fordítani – írja a Dailymail.co.uk a minőségi napszemüvegekről, melynek elegáns kereteit egyedi “hullám-szerű” mintával látták el a tervezők.
“Ezeknek a napszemüvegeknek az elkészítése és piacra dobása az első lépés a kitűzött cél felé. A kezdetekben a gyártók azt hitték, hogy megőrültünk, lényegében úgy kezelték az anyagot, mint a szemetet” – mondta a 34 éves Schoenike a nehézségekről. Az amerikai márka jelenleg a The Plastic Bank Haiti-vel áll partnerkapcsolatban, de a jövőben szeretnének együttműködni Ázsiával is, ahol az óceánban felgyülemlett szemét közel 60 százalékát a műanyag teszi ki.
A polarizált lencsékkel ellátott napszemüvegeket egyébként kéktükrös vagy sima fekete formában 69 fontért, 28 ezer forintért lehet beszerezni és jár hozzá egy gumiabrancsból készített újrahasznosított doboz, illetve egy törlőkendő is.