Máris ciki lett a DHL-es pólót gyártó márka

Ne lepődjön meg, ha a Vetements márkanév ismerősen cseng: április elején ugyanis (sajnos nem tréfából) már írtunk róluk. Akkor egy DHL-es pólóval szerették volna felhívni magukra a figyelmet és mostanra ért be az, ami már az izzadságszagú próbálkozásnál is érezhető volt és önök is megszavazták: a márka ciki lett. 

Nagyjából egy évvel ezelőtt hasonló hírről számoltunk be, igaz, akkor a Michael Korsról volt szó. Ott leginkább az agyonlogózott hamisítványok miatt zuhant a márka népszerűsége, most viszont nemcsak a fantáziátlan kínálat és a darabok Kanye Westre aggatása, az irreális árazás (450 ezer forintos kapucnis pulóver), az n plusz egyedik "sok pénzt fizetek azért, hogy úgy nézzek ki, mint aki a sarki turkáló 100 forintos napján vásárolt be" koncepciójú ötleten kívül az énekesnő Lorde hozta meg a halálos ítéletet a márka számára: Twitterére írta ki, hogy szerinte a Vetements már nem "kúl". És ugye tudjuk, mit jelent, ha egy véleményvezér leír valamit?

A mindössze 19 éves énekesnőt Twitteren 4,3 millióan, Instagramon kicsit kevesebben, de még így is 3,7 millióan követik, így valószínűleg nem kevés emberhez jutott el a véleménye. Lorde azt is kiemelte, hogy túl gyorsan lettek túl nagyok, ráadásul  most az amúgy 93 ezres DHL-es pólóval elrontották az egészet, viszont bízik abban is, hogy a 2014-ben alapított francia márkának már megvan a B-terve a visszatérésre.

Kanye West és Lorde. Westen egy 1600 dolláros, azaz 460 ezer forintos pulóver látható.
Kanye West és Lorde. Westen egy 1600 dolláros, azaz 460 ezer forintos pulóver látható.Pascal Le Segretain / Europress / Getty

A márkára egyébként 2015 októberében irányult a világ figyelme, amikor egyik tervezőjüket, Demna Gvasaliát kinevezték a Balenciaga kreatív igazgatójának. Nagyot dobott az ismertségen az is, hogy a divatszerkesztők is odáig voltak az oversize ruhadarabokért, Kanye West és Rihanna pedig már mindenki előtt hordta a darabjaikat, illetve Taylor Swiftre is sikerült ráadni az egyik 466 ezer forintos csizmájukat a Vogue címlapján. Demna Gvasalia korábban azt nyilatkozta, a siker titka az, hogy valamit rondának kell megalkotni és akkor szeretni fogják. Lehet, hogy ez mégsem akkora agysebész ötlet volt? Mindenesetre nem meglepő, hogy szeret együtt lógni Alessandro Michelével, a Gucci tragikomikus férfikollekciójának megálmodójával. 

Azt már tudjuk, hogy a színes bőrű modellek ritkán kapnak címlapot, viszont az is meglepő, hogy Demna Gvasalia a Balenciágának készített első és a Vetements-nek tervezett legújabb kollekcióját is csupa fehér modellel küldte kifutóra. Erre Lorde figyelmét is felhívta egyik követője, aki annyit válaszolt: valóban, ez egy elég szomorú pillanat volt.

Egyébként ha nagyon szeretne egy DHL-es pólót magának, akkor már 6,5 dollárért, azaz 1800 forintért vehet is. Igaz, vagy összeáll a barátokkal vagy élete végéig ezt hordja, mint Mark Zuckerberg a szürke felsőjét, ugyanis legalább százat kell belőle rendelnie. 

Oszd meg másokkal is!
Mustra