Az elmúlt években jónéhány szokatlan trend kialakulást kísérhettük figyelemmel az interneten. A közösségi oldalaknak köszönhetően a szemünk előtt lett trendi az amerikai turistákat kifigurázó normcore stílus, amit akkor a New York Magazine egyszerűen csak úgy jellemzett, hogy „ez egy irányzat azoknak, akiknek leesett, hogy ők egyek a többi hét milliárd ember közül.” A fehér pólós, farmeres stílust az infantilis Lol-core, majd a fekete-fehér sportruházatok és a fétis kultúra összeolvadásából létrejött 'Health-goth' stílus követte a sorban. Azt ezt követő két új őrületet, amire a Dazed Digital szerkesztősége hívta fel a figyelmünket, pedig már mi is szájtátva és némi fenntartással fogadtuk.
Emlékeznek még a Prada 2016-os tavaszi-nyári férfi kollekciójára, ami egyértelműen egy görbe tükröt kívánt állítani a közösségi oldalakon zajló önimádásnak és kirívó önreklámozásnak? Feltételezhetően ennek az uniszex gyűjteménynek és még egy-két februárban felvonultatott kollekciónak a hatására alakult ki a Bonnetcore, ami ahogy azt már a neve is sugallja, egyfajta középkori fejfedő-trend újraértelmezését jelenti. A meglepő irányzat először a Paper Magazinnál bukkant fel, amikor a lap bemutatta a digitális művészként és feministaként ismert Molly Sodát,aki a #bonnetcore hashtaggel megalkotta ezt a kifejezést.
Bár a Paper Magazin megjegyezte, hogy az olasz-japán származású tervező, Nicola Formichetti márkája, a Harajuku-negyed ihlette Nicopanda is készített egy elbűvölő, rózsaszín fodros fejfedőt, amit az ismert stylisttal, Jake Levyvel népszerűsít az Instagramon. Nem is kellett ennél több a brooklyni divatmániásoknak és a szemtelenül fiatal celeb gyerekeknek, akik ezt követően előszeretettel pózoltak efféle kiegészítőben. Az Instagramra posztolt és hashtagelt már többek között a Chanel által is közkedvelt Lily-Rose Depp, Rosanna Arquette lánya, Zoe Sidel Bleu, a művész Arielle Chiara és a Vaquere dizájnereként ismert Patric DiCpario is.
Ennek tudatában már semmi meglepőt nem találtunk abban, hogy miért van ennyi pásztorlány-sapka, viktoriánus kalap és amis fejfedő az online boltok kínálatában a szezonban. Az etsy.com oldalán átlagosan 10-20 dollár között (kb. 2819-5639 forint) csaphatunk le a kiegészítőre. A farm, ahol élünk című sorozat karaktereinek stílusát azonban ennél jóval több pénzért is lekoppinthatjuk, az antiquedress.com például egy eredeti, 1885-ben készített virágos szalmakalapot kínál, a viktoriánus fejfedő 425 dollárba, azaz 119.810 forintba kerül.
Míg a New York-iak a múlt századi babaruhákon nosztalgiáznak, addig a tajvani nők egy különös formáját választották annak, hogy felhívják a figyelmet az újrahasznosítás fontosságára. Tehát Tajvanon felütötte a fejét a #Bagcore, azaz a műanyag szatyorból készített „ruha”. Az egyrészes fürdő- vagy tornadressz formáját követő plasztikcucc természetesen azonnal felrobbantotta az internetet Ázsiában, bár pontosan nem tudni, hogy mit is akarnak kifejezni a kreatívnak is mondható őrülettel.
Az egyszer használatos ruhák ötlete több tervezőt is foglalkoztatott az elmúlt időszakban, sőt a hatvanas-hetvenes években egyfajta divathullám is volt az eldobható ruha, bár akkor inkább a felgyorsult fogyasztói társadalom hibáira kívántak reflektálni a londoni tervezők. Ezúttal olyan internetes sztárok pózolnak bolti szatyorba burkolva, mint a több mint 13 ezer követővel rendelkező Belle Xie vagy a 23 ezer követőt számláló Teddy Captain. Reméljük, hogy a remekül fotózható őrületet a magamutogató hazai bloggerek is felkapják majd és hamarosan nagy kedvenceinket is láthatjuk majd tescós vagy sparos szatyorba burkolva pózolni a közösségi oldalakon.