Mire gondolt a Pull and Bear ennél a pulóvernél?

Olvasási idő kb. 2 perc

Boltkörképünk alatt futottunk bele a Pull and Bearben egy leárazott pulóverbe. Kolléganőm felvette, megmutatta és csak annyit kérdezett: neked is az jut eszedbe? Hát igen, az. Egész pontosan az auschwitzi halálgyár, ami elég rossz asszociáció egy pulóverhez, de azóta se tudunk szabadulni ettől a képtől, valahogy annyira a Holokauszthoz kapcsolódik a kéményen kiszálló lelkek, a barakkra hajazó gyárépületek rajza a leárazott férfipulcsin, a "ghost factory", azaz szellemgyár felirat pedig csak egy lépésre van a halálgyártól. 

Ha azonban szeretnénk elvetni a halálgyárak témáját, gondolhatunk a 70-es évek Amerikájára is, még akkor is, ha az Inditex csoportnak volt már korábban hasonló melléfogása, akkor a Zara árult sárga csillagos kisfiú pólót. Lehet, hogy hamarosan ez a pulóver is nemzetközi felháborodást vált ki és a márka dolgozóinak be kell szedniük minden boltból a félresikerült terméket – hogy tisztábban lássunk, írtunk az Inditex sajtóosztályának, válaszukat péntek estére vártuk, de nem érkezett meg hétfő estig sem.

A "ghost factory" egyébként nem egy filmcím – bár kapásból azt hihetnénk –, de például egy 1988-as Anthony Davis albumnak ez a címe. Ha többeket a Holokausztra is emlékeztet a felső nyomata, biztos, hogy nem direkt készítettek a spanyol márkánál auschwitzos pulcsit és azt a lehetőséget is fenntartom, hogy elszállt a képzeletünk, és másnak egyáltalán nem jut eszébe a sárga gyár láttán egy koncentrációs tábor, épp ezért kérjük, hogy szavazzon: ön szerint is messzire ment a márka ezzel a dizájnnal vagy mi gondoljuk túl?

Szerintem ez a pulóver...

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek