A szekrények esetében értelemszerű a lapraszerelt verzió – vásárolna viszont olyan ruhát, ami ezen az elven működik? Stefan Engeseth üzleti szakértő olyan jövőt vizionál, ahol a vásárlók az IKEA-ban összeállítják a nekik tetsző ruhákat (kiválasztják a színt, a gombokat, az ujjhosszt), amiket aztán otthon „raknak össze”. És hogy miért pont a svéd franchise képes erre? Engeseth szerint azért, mert az ő birtokukban van a tökéletes üzleti struktúra, ami elindíthatja a trendet.
A legtöbb üzlet (legyen szó bármelyik fast fashion vagy high street márkáról) konfekcióban gyártja le a ruháit, így két választása marad azoknak, akiknek egyéni igényeik vannak: vagy megveszik az adott ruhadarabot és elviszik a varrónőhöz, vagy mélyen a zsebükbe nyúlnak és mérték után készíttetnek. A szakértő elképzelései szerint a dolog az IKEA esetében ugyanúgy működne, mint mondjuk egy komódénál: az alap varrástudást igénylő elkészítés leginkább mondjuk egy fiók összerakásához hasonlítható. És ami a legjobb: a vásárlók maguk választhatnák ki a színt, a gombot, a zseb formáját, illetve a nadrág és az ujj hosszát is.
„Érzelmileg ez a kezdetekhez köti az embereket – amikor még eldönthették, hogy mit és hogyan szeretnének, nem készen kapták a dolgokat” – mondta a Lucire magazinnak a szakértő, aki szerint ez akkora dobás lesz, hogy még az esküvői ruhák piacára is hatással lesz majd. Ez mondjuk könnyen hihető annak a fényében, hogy mekkora procedúrát jelent megtalálni a tökéletes darabot (és micsoda beruházás már csak az is, hogy kibéreljük). A cikket lehozó DailyMail természetesen megkérdezte az érintett IKEA-t is, aki elmondta, „nincsenek ruházati vonal indítására vonatkozó terveik, de amint lesznek, megfogadják Engeseth tanácsait”.
A férfi – élénk fantáziájának köszönhetően – már azt is látja szemei előtt, ahogy a vásárlók kedvezményt kaphatnának a bútorok árából, ha a cég ruháit viselik.