Bevalljuk, többször összezavarodtunk már az elmúlt években, amikor szembetaláltuk magunkat egy Miu Miu kollekcióval, ami felett akarva akaratlanul azon kezdtünk el töprengeni, hogy vajon ez a vonal miben tér el a Pradától. Ellentétben a Marc Jacobs olcsóbb, Marc by Marc Jacobs vonalával, vagy az Alexander McQueen McQ, illetve a Chloé és a See by Chloé néven futó megfizethetőbb márkáival a Prada és a Miu Miu között sosem volt ennyire nyilvánvaló a különbség. Sem stílusban, sem pedig árazásban.
A szembetűnő hasonlóság feltűnt a System magazin szerkesztőinek is, akik megkérték a Prada vezető tervezőjét, Miuccia Pradát, hogy mondja el az olvasóknak, mégis miben különbözik a párizsi divathéten bemutatott Miu Miu a Milánóban felvonultatott Prada kollekciótól.
„A tervezés számomra egy nagyon összetett folyamat. Több olyan ötletem is van, amit egy témán belül szeretnék kifejezni, de ez gyakran igencsak ellentmondásos. A kreatív folyamat a Miu Miu esetében teljesen eltér a Pradáétól. A Miu Miu nem olyan bonyolult és átgondolt, mint a Prada. Ezzel szemben a Miu Miu sokkal fiatalosabb és közvetlenebb. A Prada nagyon szofisztikált és kidolgozott, míg a Miu Miu ennél jóval naivabb. Amikor a Miu Miu kollekción dolgozom, akkor szinte azonnal, ösztönösen, spontán cselekszem abban a pillanatban. Ha valamit háromszor is át kell gondolnom, akkor leállok” – osztja meg taktikáját a divatház 65 éves designere. A pletykák szerint egyébként sokat vitatott téma a cég milánói székhelyén, hogy az 1992-ben elindított, egyre nagyobb léptékben fejlődő Miu Miu vonalnak most már szüksége lenne arra, hogy egyértelműbben megkülönböztessék a Pradától.