A H&M nem aprózta el, New Yorkban mutatta be hatalmas hacacáré keretében a november 6-án üzletekbe kerülő, sportruházat által inspirált Alexander Wang x H&M kollekciót. Az első sort celebek töltötték meg, például Jessica Chastain, Mary J. Blige és Dakota Fanning, de helyet kapott a sajtó is.
"Az esemény tele volt energiával: egy free runners csoport lépett fel a bemutató díszletét is felhasználó, parkour c. előadásával, amelyet az izgatott közönség bokszkesztyűk lengetésével, valamint Team Wang és Team H&M feliratú sportkötők viselésével ünnepelt" – áll a márka sajtóközleményében, de mi nem tudjuk kellő komolysággal kezelni az ilyet, és már vigyorgunk azon, ahogy elképzeljük a bokszkesztyűlóbáló jelenetet.
"Az Alexander Wang x H&M kollekció ma esti bemutatója a show attitűdjétől és sebességétől megkezdve az öltözőszobaként berendezett minibolton, valamint Missy Elliott és Sharaya J előadásán keresztül a késő éjjeli bulival bezárólag egyaránt a divaton túlmutató energikusságról és élményekről szólt – mondta maga Alexander Wang, akiről van egy olyan érzésünk, hogy még nem hallott azoknak az embereknek a fele, akik már számolgatják a pénz, amit majd november elején elvernek a cuccaira.
Ki az a Wang és mit tud?
Szóval ki az az Alexander Wang? A Vogue-ban található életrajza szerint egy zseni, aki 2005-ben, mindössze 19 évesen indította márkáját, majd 2012-ben Nicolas Ghesquière-t követte a Balenciaga kreatívvezetői posztján. 2004-ben végzett a neves Parsons School of Design-ban, majd azonnal saját márkát indított, melynek első kollekció egy hat uniszex öltözetből álló kötöttáru gyűjtemény volt: ez magyar tervezőknél megszokott karrierút, de külföldön elég ritka. A márka családi vállalkozásként működik, Wang bátyja a pénzügyi igazgató, sógornője irodavezető és családi kapcsolatai révén Wang a minőségi kínai gyártást is el tudta intézni.
Az uniszex ruháktól rövid út vezetett egy teljes női ready-to-wear kollekcióig és a 2007-es őszi-téli kollekció New York-i divathéten való debütálásáig. A siker azonnal jött, Anna Wintour a szárnyai alá vette Wangot és azóta nem lehet egy rossz szót sem olvasni ruháiról, plusz díjat díjra halmoz. Már férfi és női kollekciókat is tervez, és van olcsóbb vonala is, a T by ALexander Wang: hogy mekkora a hájp a tervező körül, a legjobban talán a T egyik kiárusítása mutatja, ahol konkrétan összeverekedtek a tervező rajongói, vagy azzal, hogy a tavasz egyik legdrágább és legkeresettebb táskáját szállította le idén ősszel.
Tök mindegy, kell egy ilyen szett!
Ami ruhái stílusát illeti: leginkább határozott vonalvezetésű, férfias jegyekkel rendelkező tervezői stílusáról ismer, rengeteget dolgozik fekete színnel, sokszor helyet kap ruháin saját neve, ő az egyik úttörője annak az egyre népszerűbb trendnek, hogy az utcát is sportruházatban rójuk. A Vogue szerint ő a század egyik legkiemelkedőbb tervezője, és valószínűleg ennyi elég is ahhoz, hogy letapossák egymást a vásárlók a H&M-ben.
A fast fashion márka egyébként ismét jó érzékkel választott vendégtervezőt, aki a tengerentúlon nagyon-nagyon ismert és a mostanság mindenhol szembejövő sportos vonalat képviseli. Wang ruháihoz hasonlókkal vannak tele a plázaboltok lassan egy éve, biztos önnek sem idegen a baseball-mezekhez hasonló, nagy számokkal díszített pólók, bő sportnadrágok és oltári nagy feliratokkal megspékelt pólók látványa. Na most vehet ilyeneket Boston helyett hatalmas Wang felirattal, lehet végre menő fekete jógaszőnyege, Wang feliratos szürke sportzoknija, hálós felsője, neoprén cipője, amit csak akar: de ne feledje a nagy novemberi tülekedésben, hogy ugyan a híres tervező, Wang kézjegyét viselik magukon a ruhák, de azért ezek mégiscsak H&M termékek, nem Alexander Wang darabok.
Mindenki nyugodjon le, ezek csak H&M ruhák
Hogy Magyarországon mekkora sikere lesz a kollekciónak, szerintünk attól függ, ráharapnak-e a vásárlók a hatalmas, ámde nem annyira ismert brand-jelekre: a márkás feliratokat sokan szeretik (gondoljon csak arra, mennyi D&G feliratú felsőt lát egy nap), de Wang nevét talán pont azok nem ismerik, akiknek igényük van arra, hogy kiírják magukra, milyen márka feszül a mellükön.
Mivel mégiscsak H&M ruhákról beszélünk, az atléták csak 35 dollárba (8400 forint) kerülnek, miközben egy T by Alexander Wang atlétáért 90 eurót (27.600 forint) kérnek a net-à-porter-nál. Szóval az árak ahhoz képest barátiak, hogy mennyibe kerül egy "igazi" Wang ruhadarab, de ahhoz képest mélyen a zsebünkbe kell nyúlni, hogy a H&M-ben vásárolunk. Egy menő cipő 299 dollár (72.000 forint), egy jógaszőnyeg 14990 forint, egy pulcsi 60 dollár (14.000 forint), de van bőrnadrág is 349 dollárért (83.600 forint) és kabát 299 dollárért (72.000 forint). Ugyanakkor meg kell jegyeznünk, hogy például T by Alexander Wang pulóvert is kapunk 185 euróért (57.000 forint), tréningnadrágot 240 euróért (73.700 forint), viszont egy Alexander Wang kabát már 1810 euro (556.000 forint).
Ön fog vásárolni?
A valuták keverésért elnézésüket kérjük, de magyar árakkal egyelőre csak nyomtatott magazinokban találkoztunk, a neten dollárban találtuk meg az árakat.
Ezeket a galériában átváltjuk forintra, de a Vörösmarty téri üzlet valós áraitól lesznek eltérések attól függően, melyik ruhadarabnál hogy váltja majd a H&M a dollárt. Nézze meg a New York-i bemutatót és a katalógusképeket ezekkel az általunk átváltott árakkal a galériában, és gondolkozzon rajta, hogy tényleg szüksége van-e egy Wang feliratos futónadrágra, vagy inkább máshol veszi meg a sportcuccait, kicsit olcsóbban!
(Diszklémer: a galériában a 9-re végződő árakat jellemzően felfelé kerekítjük, a ruhák árai ugyanis rendszeresen 34,95 vagy 99 formában vannak feltüntetve. Ezt ön sokszor 35 és 100 dollárnak fogja látni. Érdemes végigkattintani a képeket, némelyik mellett borzalmas vicceket sütünk el.)
Végül de nem utolsó sorban: ahogy mindig, most is tele van az eBay a H&M Wang cuccaival már most, hetekkel a boltba kerülés előtt. Ez hogy lehetséges? Senki nem tudja: kevéssé valószínű, hogy a celebek adogatnák el a repiajándékaikat. Mindenesetre aranyáron próbálják az eBay-esek elsózni a kollaboráció ruháit.